یک نماینده مجلس مطرح کرد:
لزوم افزایش حقوق کارمندان متناسب با نرخ تورم
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پیش بینی ۵ درصدی دستمزد کارمندان در بودجه ۹۷و تعیین نرخ ۳۵۰۰ تومانی ارز برای سال آینده،بر لزوم افزایش حقوق کارمندان بر اساس نرخ تورم و تعیین تکلیف نرخ ارز توسط بانک مرکزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدمهدی مفتح با اشاره به اعلام اعداد و ارقام بودجه سال 97 از سوی سخنگوی دولت به خانه ملت گفت: مناسب ترین بودجه آن است که اعداد و ارقام و پیش بینی ها به واقعیت درآمد و هزینه نزدیک باشد.در تنظیم بودجه نباید اول هزینه ها را برآورد کرده و متناسب با آن درآمدی را متصور شد، بلکه باید با واقعیت میزان درآمدی مواجه شده و سپس با اولویت هزینه ها را برآورد کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه برای سال 97 قیمت نفت را کمتر از 50 دلار در نظر گرفته، گفت: برای برآورد و ارزیابی این رقم باید بررسی شود که پیش بینی جهانی برای قیمت نفت چه رقمی است و متناسب با آن باید در بودجه سال 97 برآورد قیمت شود.

این نماینده مجلس افزود: علاوه بر قیمت جهانی و پیش بینی های موسسات بین المللی، می توانیم به قیمت نفتی که کشورهای همسایه در بودجه خود در نظر گرفته اند رجوع کنیم و به دنبال آن بررسی کنیم سازمان برنامه و بودجه چه نگاهی به ارقام و به خصوص بهای نفت در بودجه سال آینده داشته است.

مفتح درباره افزایش 5 درصدی  دستمزد کارمندان در بودجه 97، عنوان کرد: افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با نرخ تورم باشد و باید به قدری افزایش یابد که اگر قرار نیست قدرت خرید آنها افزایش یابد حداقل قدرت خرید کارمندان حفظ شود.برای ارزیابی افزایش 5 درصدی دستمزد در سال 97 باید نرخ تورم در سال آینده اعلام یا پیش بینی شود.

وی درخصوص نرخ ارز که از سوی نوبخت برای سال آینده 3500 تومان اعلام شده، گفت: انتظار می رود بانک مرکزی بهترین نرخ ارز را با مدیریت نرخ شناور، بر اساس شاخص هایی چون صادرات، واردات و رشد اقتصادی اعلام کند.نرخ ارز از جمله شاخص های اقتصادی تاثیرگذار است و لازم می دانیم استدلال سازمان بودجه و برنامه برای تعیین نرخ 3500 تومان را بشنویم.

انتهای پیام