وزارت کشاورزی اعلام کرد:
فروش 2 دقیقه ایی اوراق 2 هزار میلیارد تومانی، مطالبات گندم‌کاران را تسویه کرد
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از تامین و پرداخت مطالبات ۲.۷ میلیارد تومانی گندم‌کاران با فروش دو دقیقه ایی دو هزار میلیارد تومانی اوراق مرابحه در فرابورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گرچه در سال زراعی سال گذشته میزان تولید وخرید تضمینی گندم کاهش محسوسی نسبت به سال زراعی قبل از آن (سال ۹۵ – ۹۶) داشت و در پایان فصل برداشت گندم، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد،بیش از 8 میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم خریداری کرده اما دولت برای پرداخت بهای این محصول استراتژیک مانند سال گذشته با مشکل مواجه بود.

چرا که پس از گذشت هفته‌ها از فصل برداشت گندم هنوز مطالبات گندم‌کاران بابت فروش محصول‌ پرداخت نشده بود و مسئولان این وزارتخانه و دولت هر هفته وعده روزها و هفته‌های آینده را برای پرداخت آن می‌دادند.

اما بالاخره پس از حدود ۶۰ روز از پایان فصل زراعی، کیامرز قاسمی زانیانی به ایسنا گفت: همه مطالبات گندم‌کاران طی دیروز و امروز تسویه شده است.

وی افزود: در سال زراعی سال گذشته 8 میلیون و ۸۷۶ هزار تن گندم به ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد که حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان از بهای این محصول استراتژیک باقی مانده بود.

قاسمی زانیانی گفت: طی دیروز و امروز با فروش اوراق مرابحه و دریافت اعتبار آن از خزانه توانستیم همه باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران را تامین و به حساب‌ واریز کنیم.

براساس این گزارش، روز شنبه 20 آبان، پذیره نویسی 2 هزار میلیارد تومان صکوک مرابحه با هدف خرید گندم مورد نیاز شرکت مادر تخصص بازرگانی دولتی ایران (به نمایندگی از طرف وزارت جهاد کشاورزی) آغاز شد که با استقبال فوق العاده سرمایه گذاران در عرض دو دقیقه همه این اوراق به فروش رسید.

انتهای پیام