انتقاد نماینده مجلس از تداوم دلار ۴۱۰۰ تومانی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از تداوم افزایش قیمت دلار در بازار گفت: بانک مرکزی با نظارت موثرتر باید مانع از فعالیت صرافی های غیرمجاز شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی فرشادان با انتقاد از تداوم افزایش قیمت دلار در بازار به خانه ملت گفت: بطور طبیعی نرخ ارز باید براساس مولفه های اقتصادی تعیین شود . البته تجربه بیانگر این است که همواره اخبار سیاسی و فعالیت های سوداگران بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده است.   

وی ادامه داد: براساس آمار، نرخ تورم در چند سال گذشته روند کاهشی داشته بنابراین نباید قیمت ارز با نوسانات شدید روبرو شود.اینکه قیمت دلار از مرز 4100 تومان بالا رفته، نکته قابل تاملی است چرا که ادامه کم توجهی به این موضوع می تواند روند نرخ تورم را به شدت صعودی کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نباید نوسانات در بازار ارز ادامه پیدا کند بنابراین باید بانک مرکزی مدیریت و نظارت موثرتری داشته باشد و در این راستا مانع از فعالیت صرافی های غیرمجاز شود.

فرشادان افزود:دستگاه های ذی ربط باید تدابیری اتخاذ کنند تا ذخیره سازی دلار توسط سوداگران ارز برای فروش دلار در روزهای خاص سال، مانند ابتدای سال نو میلادی که حجم مسافرات ها با رشد روبرو می شود، صورت نگیرد.

انتهای پیام