سود یک شرکت بورسی ۹۹ درصد کم شد / دلایل تعدیل منفی سنگین
سود فرآورده های نسوز آذر ۹۹ درصد کم شد و این شرکت بورسی برای این تعدیل منفی سنگین دلایلی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت فرآورده های نسوز آذر که در مجمع فوق العاده اول بهمن اقدام به افزایش سرمایه 100 درصدی ( از 30 به 60 میلیارد تومان و شامل 50 درصد قطعی و 50 درصد در اختیار هیات مدیره ) کرده از تعدیل منفی 99 درصدی سود سال مالی اسفند جاری حبر داد .

"کاذر" با اعلام اینکه پیش بینی سود 3 میلیارد و 376 میلیون تومانی به 43.2 میلیون تومان کاهش یافته، توضیحاتی به شرح زیر داده است:

مقدارتولید محصولات : مقدار تولید بودجه تعدیلی با توجه به تولید 9 ماهه مقدار 57.120 تن محاسبه گردیده و دلیل اصلی کاهش 28 درصدی بودجه تعدیلی نسبت به بودجه اولیه کاهش در تولید آجرهای دولومیتی ، شاموتی ، کربن منیزیتی همچنین جرم های منیزیتی و دولومیت کلسینه بوده که این خود ناشی از ، کاهش درخواست مشتریان ، و تعمیرات اساسی ماشین آلات بوده همچنین فقدان سرمایه در گردش لازم و عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز و به طبع عدم تولید محصولات با ارزش افزوده بالا بوده است.

مقدار فروش محصولات و خدمات: کاهش 31 درصدی مقدارفروش بودجه تعدیلی نسبت به بودجه اولیه باتوجه به توضیحات ارائه شده در قسمت تولیدات ناشی از کاهش تولید است.

نرخ و مبلغ فروش محصولات و خدمات: نرخ فروش محصولات بودجه تعدیلی بر اساس عملکرد 9 ماهه محاسبه شده که نسبت به بودجه اولیه تغییرات چشم گیری نداشته است. لذا کاهش 36 درصدی در مبلغ فروش ناشی از کاهش مقدار فروش می باشد.

بهای تمام شده: بهای تمام شده بودجه تعدیلی بر اساس هزینه های 9 ماهه محاسبه گردیده که نسبت به بودجه اولیه 36 درصد کاهش نشان می دهد که بخشی ناشی از کاهش 53 درصدی مصرف مواد( به دلیل کاهش تولید) همچنین بخشی ناشی از کاهش 16 درصدی هزینه های سربار (به دلیل کاهش تولید ).

همچنین در بودجه اولیه پیش بینی شده بود که بخش عمده ای از موجودی های راکد (آجرهای شاموتی ) به فروش برسد که باعث کاهش در موجودی کالای ساخته شده پایان دوره گردیده بود ولی در بودجه تعدیلی این موضوع پیش بینی نشده و موجودی کالای ساخته شده کاهشی نسبت به 9 ماهه نداشته است.

هزینه های اداری و عمومی: هزینه های عمومی اداری بودجه تعدیلی با توجه به عملکرد 9 ماهه محاسبه گردیده که نسبت به بودجه اولیه از کاهش 13 درصدی برخوردار شده که دلیل اصلی آن کاهش پرسنل با توجه به پیاده سازی طرح مشاغل سخت و زیان آور در نه ماهه اول سال 1396 بوده است. لازم به ذکر است اثرات افزایش سرمایه مجمع عمومی فوق العاده اول بهمن 96 در بودجه جدید در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام