دبیرکل بانک مرکزی اعلام کرد:
علت توقف پیش فروش سکه و پیش بینی کاهش قیمت
دبیرکل بانک مرکزی با ارایه آمار فروش دور جدید سکه، علت توقف پیش فروش را اعلام و پیش بینی کرد قیمت مسکوکات طلا به تدریج در بازار کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود احمدی درباره آمار فروش دور جدید سکه به ایرنا گفت: از زمان آغاز دور جدید پیش فروش سکه تاکنون، 5 میلیون قطعه سکه از طریق شعب بانک ملی پیش فروش شده و سهم سررسیدهای یک ماهه حدود یک میلیون قطعه بود و بقیه به سررسیدهای بالاتر اختصاص دارد.

وی درباره علت توقف حراج سکه هم توضیح داد: چون در یک نقطه جلسه حراج برگزار می شد، چند نفر قیمت سازی می کردند و در گاهی موارد هم سکه ها با قیمت بالاتر از بازار فروخته می شد. به همین دلیل باهدف جلوگیری از سوء استفاده ها، جلسات حراج لغو شد.

احمدی پیش بینی کرد با برنامه بانک مرکزی و عرضه سکه های پیش فروش شده، قیمت مسکوکات طلا به تدریج در بازار کاهش یابد.

براساس این گزارش، دیروز اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی از سامانه ارزی نیما، گفته بود: 65 هزار نفر اقدام به پیش خرید چند میلیون سکه کرده و برخی به تنهایی حدود 26 هزار قطعه سکه خریده اند. اینگونه نیست که از جمعیت 80 میلیون نفری ایران همه دنبال خرید سکه باشند و صف بکشند. علت توقف پیش فروش سکه در سررسیدهای یک و سه ماهه توان ضرب سکه برای پاسخگویی به تقاضا بوده است.

انتهای پیام