دو معاون اقتصادی و مالی و بهره برداری خبر دادند:
بازدهی۱۱۱ درصدی سهام "فولاد" و ثبت رکوردهای جدید تولید با کاهش مصرف آب
دو معاون اقتصادی و مالی و بهره برداری فولاد مبارکه از بازدهی ۱۱۱ درصدی سهام در سال گذشته و ثبت رکوردهای جدید تولید در اولین ماه سال به رغم کاهش ۱۵ درصدی برداشت آب خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین نادری درباره وضعیت سال گذشته سهام فولادمبارکه اظهار داشت: سهام شرکت همزمان با رشد سودآوری در سال گذشته با استقبال بالای سرمایه گذاران مواجه شد. به گونه ای که در پایان سال، بهای هر سهم با 104 درصد افزایش به 2877 ریال رسید و با توجه به تقسیم 10 تومانی سود برای هر سهم در مجموع 111 درصد بازدهی محقق شد که با توجه به بازدهی 25 درصدی بورس، "فولاد" بیش از 4 برابر میانگین بازار بازدهی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین سهام شرکت با میانگین ارزش روزانه معاملات 6.1 میلیارد تومانی، رتبه اول را در بین شرکت های بورس به خود اختصاص داد. ضمن اینکه نماد شرکت 234 روز کاری باز بود که نشان از نقدشوندگی و سهولت در خرید و فروش سهام دارد. از سوی دیگر فولادمبارکه یکی از تأثیرگذارترین شرکت ها در رشد 25 درصدی شاخص بورس بود و 3 هزار و 140 واحد از مجموع افزایش 18 هزار و 804 واحدی شاخص را به تنهایی انجام داد

نادری ادامه داد: با توجه به رشد قابل توجه سودآوری و بهره برداری از طرح های توسعه از جمله طرح توسعه فولادسبا، گندله سازی سنگان و افزایش تولید کلاف و تختال سال گذشته فولاد مبارکه ، بیش از 5 هزار میلیارد تومان سود محقق شد که از زمان راه اندازی تاکنون، بالاترین رقم سود است.

 ثبت رکوردهای جدید با کاهش برداشت و مصرف آب

مختار بخشیان معاون بهره برداری فولاد مبارکه نیز از ثبت رکوردهای جدید خطوط تولید در تاریخ فعالیت شرکت خبر داد و گفت: طی اولین ماه سال جاری ، تولید آهن اسفنجی به 685 هزار و 137 تن رسید و تولید تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم نیز 615 هزار و 300  تن افزایش یافت. همچینن درحالی 496 هزار و 556 تن کلاف گرم تولید شد که رکوردشکنی های کارکنان در مجتمع فولادسبا با عبور از مرز 100 هزار تن کلاف گرم ادامه یافت.

وی افزود: با وجود افزایش تولید در همه خطوط ، برداشت و مصرف آب به دلیل سرمایه گذاری ها و اقدامات اصلاحی، با کاهش 25 و 10 درصدی همراه بود و با بهره برداری از سرمایه گذاری های فولاد مبارکه در طرح جمع آوری پساب های شهری شهرستانهای لنجان و مبارکه و بازچرخانی در فرایند تولید در پایان نیمه اول سال جاری ، برداشت آب حدود 400 مترمکعب معادل 15 درصد دیگر نیز کاهش می یابد.

انتهای پیام