عضو نمایندگان اتاق بازرگانى اعلام کرد:
علت افزایش بدهی و زیانده شدن بانک ها / مسابقه بر سر نرخ سود
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانى ضمن اعلام میزان بدهی دولت، بانک ها و سپرده گذاران و علت زیانده شدن ،مشکلات نظام بانکى را مهم‌ترین معضل اقتصاد خواند و از مسابقه نرخ سود بین بانک‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اقتصاد آنلاین، على سنگینیان در نشست هیات نمایندگان با اشاره به اینکه مشکلات نظام بانکى تامین مالى را سخت کرده و به عنوان مهم‌ترین معضل اقتصاد شناخته مى‌شود،گفت: دولت به بانک‌ها ٢٥٠هزار میلیارد تومان و بانک‌ها به دولت ٤٥هزار میلیارد تومان بدهکار هستند.

وی افزود: بانک‌ها به بانک مرکزى حدود ١٧٠هزار میلیارد تومان و بانک مرکزی به سپرده‌گذاران ١٢٠٠میلیارد تومان بدهکار است.میزان بدهى پیمانکاران، فروشندگان کالا به بانک‌ها نیز ١٢٠هزار میلیارد تومان و میزان بدهى دولت به این گروه ٧٥هزار میلیارد تومان است.

سنگینیان با اشاره به اینکه تقریبا همه بانک‌ها زیان‌ده شده‌اند و این بدهى‌ها به دلیل کسرى منابع بودجه دولت ایجاد شده،گفت: مسابقه نرخ سود بین بانک‌ها ایجاد شده که بانک مرکزى در جهت کاهش نرخ تلاش مى‌کند اما سایر بانک‌ها به دلیل شکاف بدهى و منابع نمى‌توانند سود سپرده را پایین نگه دارند.

انتهای پیام