رقابت سخت بورس و رقبا در رکوردهای جدید/ سکه ۲.۸ میلیون و یورو ۱۰۱۰ هزار
رقابت فشرده و تنگاتنگ بورس با بازارهای رقیب در رکوردشکنی منجر شد تا شاخص از خط مقاومت ۱۱۲ هزار واحدی عبور کند و سکه ۲.۸ میلیون و یورو ۱۰۱۰ هزار تومانی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در دومین روزکاری از تابستان و همراه با افزایش دما ، فشار تقاضای خرید در همه بازارها منجر به تداوم رشد قیمت ها و ثبت ارقام و رکوردهایی شد که تا چند ماه پیش باور کردنی نبود.

در این میان هر چند دولت با اعلام مواضع و اتخاذ سیاست هایی سعی در کنترل این وضعیت آشفته یا حداقل جلوگیری از بدتر شدن شرایط دارد اما واقعیت این است که نگرانی های سیاسی ناشی از آینده برجام و نزدیک شدن به زمان اعمال تحریم های آمریکا ، همه برنامه ها را خنثی و خطوط مقاومتی رد و تحلیل ها را بی اثر کرده و این وضعیت تا آینده نامعلوم ادامه دار خواهد شد.

برهمین اساس بود که بعد از آرام گرفتن چند روز گذشته بازار ارز و طلا و خودرو و متعادل شدن دیروز بازار سهام ، از امروز موج تازه ایی از جهش قیمت ها در همه بازارها شکل گرفت و باز هم منجر به ثبت رکوردهای جدیدی شد که پذیرش و هضم آن برای اکثر مردم و حتی سرمایه گذاران سخت و دشوار است.

به این ترتیب ، درحالی قیمت هر دلار از 7 هزار و 600 و 800 تومان دیروز به حدود 9 هزار تومان امروز رسید که با این حرکت ، دیگر ارزها هم ساز شد را کوک کردند و با ارقام بی نظیری داد و ستد شدند.

به طوریکه هر یورو و پوند با 930 و 1000 تومان رشد به 10 هزار و 10 و 11 هزار و 400 تومان بالغ شدند و دلار کانادا و استرالیا و فرانک سوییس با 580 ، 570 و 770 تومان بیشتر در عددهای 6 هزار و 500 ، 6 هزار و 400 و 8 هزار و 700 تومان معامله شده اند.

این شرایط به سرعت در بازار طلا و سکه سرایت کرد و هر سکه طرح جدید و قدیم با رشد 110 و 95 هزار تومانی به دو میلیون و 852 و دو میلیون 700 هزار تومان رسیدند که در تاریخ بی سابقه بود.

سکه نیم و ربع هم با افزایش 60 و 40 هزار تومانی در قیمت های یک میلیون و 420 و 771 هزار تومان ثبت شدند و سکه یک گرمی هم با 5 هزار تومان رشد به 416 هزار تومان رسید.

اما بورس تهران هم بعد از آرامش دیروز شاخص ، روند صعودی چند روز قبل و جهش های بیش از دو هزار واحدی و تشکیل صف های خرید سنگین را از سر گرفت و دوشاش دیگر بازارها حرکت کرد تا از بازارهای رقیب عب نماند و بتواند بخشی از رشد تورم و اثر افزایشی بازار ارز را جبران کند.

بر همین اساس، در نتیجه افزایش قیمت و اثر 356 تا 130 واحدی شرکتهای فولادمبارکه، فولاد خوزستان، ملی مس ، گل گهر، تاپیکو، هلدینگ پتروشیمی فارس و پارسان، دماسنج بورس با پرش دو هزار و 659 واحدی به 112 هزار و 60 واحد رسید تا بار دیگر این گونه افزایش ها و ارقام عادی تلقی شود.

در این رویداد که با ثبت رقم بی سابقه 431 هزار میلیارد تومانی برای ارزش بازار شرکت های بورسی همراه بود، بیش 2.6 میلیارد سهم به ارزش 769 میلیارد تومان داد و ستد شد که این رقم هم کم سابقه بود و عمدتا" مربوط به سه شرکت فولاد مبارکه با 87.3 میلیارد تومان ، گل گهر با 54.4 و ملی مس با 31.6 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام