چند فروشنده:
۹۰ درصد بازار لوزام خانگی خوابید
چند فروشنده لوازم خانگی از محدودیت و توقف ۹۰ درصدی توزیع محصولات شرکت های خارجی به بازار خبر داده و مدیریت سازمان حمایت بر این بازار را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضایی یکی از فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه متأسفانه شرکت های داخلی و خارجی توزیع محصولات را به بازار محدود و حتی متوقف کرده اند به تسنیم گفت: قبلاً کالاها را 45 روزه یا یک ماهه از شرکت ها خریداری می کردیم اما در حال حاضر شرکت ها اعلام می کنند کل قیمت کالا را باید بپردازیم تا اجناس را یک ماهه یا 45 روز به شما تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه 90 درصد شرکت های خارجی لوازم خانگی توزیع محصولات را متوقف کرده اند، افزود: هر کدام از این شرکتها در طول یک یا دو ماه آینده قیمت محصولات را تا 30 درصد افزایش داده بودند با این حال، حاضر به توزیع کالاها به بازار نیستند.

ملکی دیگر فروشنده خرد لوازم خانگی با بیان اینکه عمده کالاهای این بخش وارداتی است،گفت: مغازه داران اصلاً فروشی نداشته و بیرون از مغازه ها نشسته اند. دیروز دولت بر بلاتکلیفی بازار اضافه کرده و ممنوعیت تعدادی از کالاهای لوازم خانگی را اعلام کرده است. سوال اینجاست چرا دولت به جای ساماندهی، اوضاع بازار را بدتر کرده است.

وی اضافه کرد: هفته گذشته کالاها را با 20 درصد افزایش قیمت خریداری کردم و امروز که به شرکت درخواست خرید کالا داده ام می گویند شرمنده ایم و فعلاً فروشی نداریم. قرار بود سازمان حمایت بازار لوازم خانگی را مدیریت کند ولی هنوز خبری از ساماندهی اوضاع نیست و شرکت ها با افزایش قیمت حتی جنس وارد بازار نمی کنند.

انتهای پیام