انتقاد جمشید بسم الله به عدم اخذ مالیات از دلالان / درخواست از مسئولان بورس
یکی از فعالان معروف بازارهای ارز و سهام با انتقاد از عدم اخذ مالیات از دلالان و سپرده گذاران بانکها و دیگر بازارها، بورس را بهترین مکان برای سرمایه گذاری دانست و خواسته ایی از مسئولان بازارسرمایه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جمشید میرآبی معروف به جمشید بسم الله، قبل از حضور در بازار ارز ، یکی از فعالان نام آشنای بازار سهام و تالار حافظ بود که از دهه 70 فعالیت می کرد اما در اوج نوسانات شدید ارزی سال 91، معاون اول رییس جمهور دولت دهم یکی از عوامل بحران ارزی را فعالیت برخی فعالان بازار مانند جمشید بسم اله اعلام کرد که منجر به بازداشت وی شد.

در این میان وی که به قول خود روزهای بسیار سختی را در تالار بورس گذرانده با اشاره به اینکه گفته می شود سرمایه به مانند آهو می ماند و با احساس ترس فرار می کند به تجارت نیوز گفت: امیدوارم مسئولین بورس خیلی خوب رفتار کنند. چرا که در این بازار دو سه مرتبه، رفتارهای نامطلوب صورت گرفته است.

وی افزود: رئیس جمهور ابتدای شروع به کار در دولت یازدهم شعار ورود نقدینگی به بخش تولید داد اما سهامداران از افزایش ارز، سود بانکی، سکه و مسکن سود نبردیم . در 5 سال گذشته کسانی سود کردند که سرمایه آنها در مسیر دلالی یا در بانک بود. چرا از سهامداران و قبل از خریدو دریافت سود، مالیات گرفته می شود اما سپرده گذاران بانکی که دچار ریسک نشده ،مالیاتی نمی پردازند؟ چرا در برابر شعار تولید ، در عمل رفتار دیگری مشاهده می شود.

میرآبی ادامه داد: بهترین مکان برای سرمایه گذاری در کشورهای سالم بورس است. چون آیینه تمام نمای اقتصاد کشورها محسوب می شوند. از مسئولان و مدیران حاضر در راس هرم بورس ها درخواست می شود برخوردهای مطلوب تری با شرکت ها و سهامداران داشته باشند تا مردم ترغیب به سرمایه گذاری شوند. بطور مثال فرد بازنشسته ای که در بورس سرمایه گذاری می کند و به یکباره با زیان 20 تا 30 درصدی روبرو می شود اقدام به عقب نشینی می کند.

به گفته وی با جلوگیری از دارندگان رانت اطلاعاتی که سهمی را 10 الی 20 برابر قیمت کرده و می فروشند، می توان این بازار را مکان امنی برای سرمایه گذاری کرد.

انتهای پیام