کد خبر: ۱۰۰۲۱۳
۰:۰ - ۱۳۹۷/۷/۱۹

دو عامل اصلی در جلوگیری از کاهش قیمت دلار
نماینده مجلس اعلام کرد:

دو عامل اصلی در جلوگیری از کاهش قیمت دلار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دو عامل اصلی در جلوگیری از کاهش قیمت دلار را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسینی در خصوص جلوگیری از کاهش قیمت دلار به خانه ملت گفت: مباحث ارزی شرایط خاص خود را دارد، با وجود اینکه بازار ثانویه تشکیل شد اما از آنجایی که کارکرد آن روند را عادی سازی نکرد، قیمت دلار و ارز را در بازار سوم که کوچکتر اما تاثیرگذار تر بر همه ارکان اقتصاد است را افزایش داد.

وی ادامه داد: روند کاهشی نرخ دلار از آنجایی آغاز شد که بازار ثانویه توانست دلار بیشتری در سیستم نیما عرضه کند و نیاز ارزی متقاضیان تولید و سایر گروه ها که قانونی اجازه استفاده از دلار ثانویه را داشتند، تامین شد.از سوی دیگر کمیته تخصصی ارز در وزارت صنعت و بانک مرکزی توانست وظایف را ایفا کند و همه این اتفاقات منجر به آغاز روند کاهشی نرخ دلار شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دخالت بانک مرکزی در بازار توانست جو آرامی در بازار ایجاد و کاهش نرخ دلار ادامه پیدا کند،افزود: یکی از عوامل ممانعت از کاهش نرخ دلار ورود بانک ها بود، حوزه مباحث ارزی در بازار سوم نیز تقاضاهای کاذبی دارد که خارج از مباحث اولویت های دولت و قوانین و مقررات جاری شده است.

حسینی گفت: دشمن با تبلیغات و تشویش اذهان عمومی مردم را برای خرید ارز خارجی با این نگاه که ارزش سرمایه و پول ملی کاهش یافته، تشویق می کند. با این حال مردم به نتیجه رسیده اند که با روند کاهشی نرخ دلار، سرمایه ها دچار آسیب می شود و کمتر متقاضی دلار شدند و به روند کاهشی دلار کمک می کنند، از آنجایی که بازار سوم بزرگ نیست با تفاوت کم از بازار ثانویه مدیریت می شود و می توان به ثبات مدنظر رسید.

وی در خصوص تاثیرگذاری نرخ دلار بر اجناس دیگر گفت: قیت کالاها تحت تاثیر بازار سوم ارز است، متاسفانه در تمام شبکه های مجازی نرخ بازار آزاد دست به دست می شود، در این مدت نرخ دلار روند کاهشی داشته و منتظریم به عدد معقول برسد.بازار سوم کوچک و تحت تاثیر تنش های سیاسی قرار می گیرد، به دنبال آرامش و ایجاد اعتماد به بازار اصلی هستیم اگر مدیریت این بازار صورت گیرد بازار سوم قابلیت کنترل دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ