کد خبر: ۱۰۰۲۲۳
۰:۰ - ۱۳۹۷/۷/۱۹

زمان و جزئیات ۱۰ درصدی هشتمین عرضه اولیه اعلام شد

زمان و جزئیات ۱۰ درصدی هشتمین عرضه اولیه اعلام شد

زمان عرضه اولیه هشتمین شرکت بازار مشخص و مقرر شد ۱۰ درصد از سهام شرکت داروسازی آوه سینا دوشنبه آینده در بازار دوم فرابورس واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،درپی آغاز سال جاری 7 شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، پتروشیمی غدیر ، کشاورزی و دامپروی بینالود، پتروشیمی پارس، کشت و دام قیام اصفهان، عطرین نخ قم و تجارت الکترونیک پارسیان کیش با عرضه اولیه وارد بازار سهام شدند.حال با گذشت کمتر از 20 روز از آخرین عرضه،نوبت به ورود هشتمین شرکت جدید به بازار سهام رسیده است.

براین اساس، شرکت داروسازی آوه سینا 16 اسفند سال گذشته توسط هیات پذیرش اوراق بهادار در فرابورس، پذیرش و با نماد "داوه" بعنوان صدو یکمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس در گروه مواد و محصولات دارویی و زیرگروه تولید داروهای شیمیایی و گیاهی در مرداد سال جاری درج نماد شد.

به این ترتیب، مقرر شده 10 درصد از سهام "داوه" با سرمایه 35 میلیارد تومانی معادل 35 میلیون سهم در روز دوشنبه آینده 23 مهر در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه شود.

در این واگذاری که از سوی کارگزاری بانک صنعت و معدن انجام می شود، محدوده قیمت هر سهم "داوه" بین 300 تا 330 تومان بوده و هر فرد حقیقی و حقوقی قادر به خرید حداکثر 700 سهم خواهد بود.همچنین متعهد خرید نیز شرکت تامین سرمایه امین است و سقف تعهد خرید 50 درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است.

طبق بررسی ها،این شرکت در سال 82 تاسیس و فعالیت تولید را از سال 84 آغاز و در سال 89 از طرح توسعه بهره برداری کرد.سرمایه اسمی شرکت در آخرین مرحله از افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی به 35 میلیارد تومان رسیده است..کارخانه "داوه" در ساوه واقع شده و تعداد 130 نفر در شرکت مادر مشغول به فعالیت هستند.در وضعیت فعلی تولیدات شامل 10 نوع کپسول و 41 نوع قرص است.آوه سینا دارای یک طرح توجیهی اقتصادی تولید داروهای ضد سرطان است که از دو فاز احداث داروهای خوراکی و تزریقی تشکیل شده،باتوجه به تعداد مصرف این داروهای خاص انتظار می رود حدود 20 درصد بازار(4 میلیون عدد قرص) از تولید این داروها تا 3 سال آینده در اختیار این شرکت باشد.

همچنین خشایار کریمیان مالک 80 درصد سهم و رئیس هیأت مدیره شرکت، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و عضو فرهنگستان علوم است که پس از سال ها تحصیل و کار در داخل و خارج ایران و به منظور استفاده از تجربیات خود در زمینه مواد اولیه و موثره دارو، تصمیم گرفته از این تجربیات در کسب و کار شخصی در داخل استفاده کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ