کد خبر: ۱۰۰۲۶۵
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۷/۲۱

سه پیام مثبتی که ایران با تصویب CFT و FATF به دنیا داد
سخنگوی صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی :

سه پیام مثبتی که ایران با تصویب CFT و FATF به دنیا داد

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز، پتروشیمی با اشاره به خواست اروپا برای ادامه همکاری با ایران گفت: با تصویب CFT و مجموعه چهارتایی FATF پیام های مثبتی به دنیا مخابره کردیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمید حسینی درباره تاثیر تصویب CFT بر تسهیل فروش نفت و فرآورده‌های آن به ایلنا گفت: ایران با تصویبCFT و چهار مجموعه FATF تمایل خود را به همکاری با نظام بانکی و دیپلماسی دنیا اعلام کرده و پیام مثبتی به دنیا مخابره داد. از یک طرف به بحث‌های پولشویی و کمک به تروریسم متهم نیستیم و مشکلی برای شفاف سازی نداریم و از طرفی راه را برای همکاری با بانک‌ها باز کرده‌ایم تا کار را با بانک‌های ایران ادامه دهند.

وی تاکید کرد: اگر به این کنوانسیون نمی‌پیوستیما بانک‌ها امکان همکاری با دنیا را نداشتند، ضمن اینکه ریسک اعتباری دوباره به 7 برمی‌گشت، اما اکنون ریسک اعتباری به 6 و سپس 5 کاهش یافته و اگر تحریم آمریکا نبودیم حتی احتمال داشت ریسک اعتباری به 4 هم کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول ادامه داد: خواست اروپا نیز برای ادامه همکاری این بود که FATF تصویب شود تا بهانه‌ای به بانک‌های اروپایی داده نشود، حال اتحادیه اروپا این فرایند را کنار سوئیفت فعلی گذاشته تا برای واردات مواد غذایی و نیازها استفاده کنیم، علاوه بر آن فرایندی طراحی می‌کنند که کار خرید و فروش و تهاتر نفت انجام شود.

حسینی تصریح کرد: البته هنوز صادرات‌ وابسته به LC و سیستم بانکی داخل ایران نیست و نتوانستیم در این زمینه کار خاصی انجام دهیم که بگوییم پیوستن به FATF چقدر به صادرات کمک می کند.قطعا صادرات نفت خام رقم اصلی صادرت است و بازگرداندن پول در خارج بدون همکاری نهادهای پولی میسر نیست، پیوستن به این کنوانسیون روی صادرات نفت و میعانات تاثیر مثبتی می‌گذارد و وقتی ریسک اعتباری کاهش می‌یابد طبیعتا همه هزینه‌ها از جمله دریافت وام، مبادلات بین المللی، همکاری با بانک‌ها و فاینانس کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ