کد خبر: ۱۰۰۲۷۴
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۷/۲۱

دلایل نوسانات منفی اخیر بورس و پیش بینی شاخص تا ۱۳۹۹
یک کارگزار اعلام کرد:

دلایل نوسانات منفی اخیر بورس و پیش بینی شاخص تا ۱۳۹۹

مدیرعامل یک کارگزاری ضمن اعلام دلایل نوسانات اخیر منفی بازار سهام و توصیه به سرمایه گذاران، روند بازار و شاخص بورس را تا افق ۱۳۹۹ پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهدی رباطی مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران به دنیای‌اقتصاد گفت: صنایع حاضر در بازار از حیث اقتصادی، بنیادی و ارزش بازار سهام ظرفیت خوبی داشته و چشم‌انداز مثبتی پیش‌رو دارند.بازار سهام تا افق ۱۳۹۹ روند رو به رشدی دارد و شاخص کل رقم ۳۰۰ هزار واحد را خواهد دید.

وی با اشاره به اینکه بازار سهام در میان دیگر بازارهای سرمایه‌پذیر مثل ارز، طلا و مسکن از افق روشن‌تری برخوردار است،افزود: جابه‌جایی خریداران قدیمی با جدید دلیل فعلی نوسانات منفی بازار است.همچنین ورود بالای نقدینگی به بازار و رفتارهای هیجانی مشتریانی که تخصص کافی ندارند از دیگر مشکلات بازار فعلی سهام است، اگر سرمایه‌گذاران از کانال صندوق‌ها، سبدگردان‌ها و تامین سرمایه‌ها وارد بازار شوند، با ضرر و زیان و نوسان کمتری مواجه می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه صنایع پیشرو بازار که نقش عمده‌ای در شرایط بازار دارند مانند پتروشیمی‌ها، فلزی‌ها، معدنی‌ها و... با چالش جدی مواجه نیستند،ادامه داد: صنایع داخلی مثل خودروسازی، غذایی، سیمان و دارویی نیز به دلیل شرایط تورمی اقتصاد با افزایش قیمت سهام همراه می‌شوند.

رباطی از افتتاح شعبه کیش کارگزاری بورس بیمه خبر داد و گفت: به منظور استفاده از ظرفیت بالای بیمه ایران در نظر داریم در تمام شعب ممتاز دفاتر پذیرش کارگزاری داشته باشیم.پس از شروع به فعالیت شعبه کیش پیش بینی می شود گردش معاملات کارگزاری ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.
اکنون در شهرهای شاهرود، کرج، زنجان و قزوین دفتر نمایندگی داریم و به زودی دفاتر پذیرش تبریز، مشهد، اصفهان و اهواز را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی گفت: برای گرفتن سهم بازار بیشتر تغییرات ساختاری و عملکردی ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.ارائه خدمات تحلیلی و مشاوره‌ای در فضای مجازی و ایجاد بولتن تحلیلی شرکت، جلسات تحلیلی شورای سرمایه‌گذاری کارگزاری، اعطای اعتبار به مشتریان کمرنگ، تغییرات ساختار در نحوه عملکرد شرکت و ساختار نیروی انسانی از فعالیت‌های جدید شرکت برای رشد و توسعه است.

رباطی با اشاره به صندوق سرمایه‌گذاری ارزش‌کاوان آینده گفت: این صندوق که از ابتدای سال جاری در بین ۱۰۰ صندوق رتبه ۹۰ را داشته به رتبه اول رسیده است.صندوق طی سه ماه گذشته از نظر تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی رشد ۳۰ درصدی و از نظر سرمایه رشد ۱۲۰ درصدی را تجربه کرده است.با تلاش کارگزاری برای حفظ جایگاه صندوق در رتبه‌های اول تا پنجم، در صورت کسب مجوزهای لازم از سازمان صندوق با درآمد ثابت را راه‌اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ