کد خبر: ۱۰۰۲۷۸
۱۵:۴ - ۱۳۹۷/۷/۲۱

روزی۴۰ میلیارد به بورس تزریق می شود/ نکته مهم بازار با حضور سهامداران حقیقی
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

روزی۴۰ میلیارد به بورس تزریق می شود/ نکته مهم بازار با حضور سهامداران حقیقی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند فعلی بورس و تزریق روزانه ۴۰ میلیارد تومان منابع به بازار سرمایه پیش بینی کرد شرایط هدایت نقدینگی از بازار ارز به این بازار فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص وضعیت بورس به خانه ملت گفت: در وضعیت فعلی بازار می توان نقدینگی قابل توجهی را به بازار سرمایه سوق داد.با توجه به بالا بودن نرخ بازده بازار سرمایه در مدت اخیر و تبعات مثبتی که برای سرمایه گذاران دارد انگیزه برای سرمایه گذاری در بورس بالا رفته است. 

وی افزود: حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان خالص افزایش حضور منابع سرمایه گذاران حقیقی در بورس در مدت اخیر بوده که نکته مهمی محسوب می شود چرا که درباره حضور سهامداران حقیقی در بورس چندان نمی توان تحلیل کرد. براساس آمار روزانه ۴۰ میلیارد تومان منابع بخش حقیقی به بازار سرمایه اضافه شده و البته این بازار ظرفیت جذب نقدینگی را دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: در چند ماه اخیر بازدهی بسیاری در بورس وجود داشته است. تعدیل قیمت به واسطه نقش تغییر نرخ ارز در ارزش دارایی پایه شرکت های بورسی بویژه شرکت های صادراتی انجام شده است. پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت مناسب بازار سرمایه، شرایط هدایت نقدینگی از بازار ارز به این بازار فراهم شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۷/۲۱
3
0
پاسخ
جناب اقای ابراهیمی تو دو هفته گذشته خیلی سهام بخصوص خودرویها بمدت دو هفته هر روز صف فروش و منفی بودن یعنی هر تازه وارئی که سهام خودرویی خریده باشه تو همین دو هفته 40-تا 50درصد پولش از بین رفته و این باعث خواهد شد از بورس سلب اعتماد بشه و سرمایه گزاران به همان بازار ارز و طلا هجوم ببرن.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ