کد خبر: ۱۰۰۲۸۰
۰:۰ - ۱۳۹۷/۷/۲۲

دیپلماسی مذاکره ایران با جریانات مخالف ترامپ در آمریکا
نماینده مجلس مطرح کرد:

دیپلماسی مذاکره ایران با جریانات مخالف ترامپ در آمریکا

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جریانی در آمریکا معتقد است سیاست ترامپ این کشور را به سمت انزوا پیش می برد،گفت: جا دارد ایران دیپلماسی مذاکره با جریانات مخالف ترامپ را در پیش گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، حشمت الله فلاحت پیشه گفت: باید با بخشی از سیاسیون، حکومت و یا سایر حوزه های آمریکا که می توانند مانع از شکل گیری فضای گسترده تحریمی علیه ایران شوند، گفت وگو کرد.با تصویب کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس موضع گیری های تازه ای در دنیا شکل گرفته که موید نظر دنیا آمریکا نیست و آمریکا هم ترامپ نیست، است.

وی افزود: بخشی از این جریان نظرات متفاوت دو موسسه مالی و پولی بزرگ آمریکا یعنی سیتی گروپ و جی پی مورگان است که رسما اعلام کردند با سیاست ترامپ مخالف هستند و معتقدند ایران باید بتواند از دسترسی های پولی و مالی سوئیفت برخوردار شود.البته این اتفاق با رای دیوان لاهه همراه شد که شامل حوزه هایی مربوط به حقوق انسانی از جمله تهدید جان مردم، صنعت هوانوردی و دسترسی اضطراری بانکی، دارویی و کشاورزی است.

این نماینده مجلس با اشاره به معافیت برخی کشورها در خرید نفت از ایران و همکاری مشترک گازی با انگلیس گفت: این عوامل نشان می دهد جریان تحریم محدود ایران تا حدی در مقابل تحریم همه جانبه ترامپ تقویت شده است.تحلیل فضای رسانه ای، مشورت دهنده های فکری و اتاق های فکر آمریکا نشان می دهد در حال حاضر در این کشور به صورت جدی این بحث مطرح است که رویکرد ایرانی ها در حال نتیجه گیری از رویکرد مشارکت جویانه خود آنها است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه زمانی که ایران برجام را پاره نکرد، آمریکایی ها تلاش کردند این اقدام را بعنوان نقطه ضعف این کشور نشان دادند، تاکید کرد: شکست سیاست آمریکا در محاکمه ایران در شورای امنیت و به تبع آن کنار رفتن نیکی هیلی، یکی از بازتاب های این موضوع بود. 12 گزارش سلامت هسته ای ایران در آژانس هسته ای، موضع محکم آژانس به رغم سندسازی های رژیم صهیونیستی و در نهایت رای کم سابقه دیوان لاهه نشان از اثر دیپلماسی گسترده بود.

وی با بیان اینکه جریانی در آمریکا معتقد است سیاست ترامپ ایالات متحده را سمت انزوا پیش می برد،گفت: بنابراین با این شرایط، نباید کانال دیپلماسی با آمریکا بسته شود زیرا آمریکا ترامپ نیست.به مسئولان توصیه می شود در حوزه های مختلف وارد و مانع از تصاعد بحران شوند زیرا آمریکایی ها هم جلوگیری از تصاعد و گسترش بحران با ایران را آغاز کرده اند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: شواهد نشان می دهد فضای دیپلماتیک تازه ای برای تنش زدایی با آمریکا فراهم شده و جا دارد ایران دیپلماسی مذاکره و لابی گری با جریانات مخالف ترامپ در آمریکا را در پیش بگیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ