کد خبر: ۱۰۰۳۴۳
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۷/۲۳

واکنش به شایعه نقش یک صندوق در بازار منفی/ حقوقی ها بیشتر خرید کردند
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس اعلام کرد:

واکنش به شایعه نقش یک صندوق در بازار منفی/ حقوقی ها بیشتر خرید کردند

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس درباره شایعه نقش یک صندوق در تلاطمات اخیر بازار توضیح داد و گفت: در تخلفات مربوط به دستکاری با هیچ فردی، برادرخواندگی و تعارف نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خدابخش درباره نشست مشترک دادستان عمومی و انقلاب تهران با مدیران بازار سرمایه به ایرنا گفت : درباره موضوع نشست مشترک با دادستان، در برخی موارد سوءبرداشت انجام شده در حالی که یک نشست عادی برای همکاری بوده است. بخش عمده جلسه درباره معاملات بورس کالا بود که عمده مسایل مربوط به آن برطرف شده است.

وی ادامه داد: سازمان بورس نیز به عنوان نهاد ناظر، وظیفه خود برای برخورد با تخلفات را انجام می دهد. تشکیل 75 پرونده مجرمانه هم مربوط به تخلفات برخی ناشران، نهادهای مالی، صندوق ها، سبدگردان ها و بقیه است و در برخورد با تخلفات، اهمال و تعارفی نیست و هرگاه تخلفی انجام شود به سرعت رسیدگی می شد.

این مقام مسئول افزود: وضعیت معاملات و فعالیت های بازارسرمایه به طور مستمر رصد می شود و اگر تخلفی صورت گیرد و جرم محرز شود، به مراجع قضایی معرفی می شود.

خدابخش درباره ادعاهای مربوط به تخلفات یک صندوق سرمایه گذاری در روزهای گذشته و نقش آن در ایجاد صف های فروش و افت شاخص، گفت: نگاهی به سایت مدیریت فناوری بورس تهران نشان می دهد، سهم اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی از خرید و فروش چه میزان بوده و بررسی ها مشخص می کند حقوقی ها بیشترین خرید را انجام داده اند.

وی ادامه داد: اگرچه بر عملکرد حقوقی ها باید نظارت بیشتری باشد، اما نباید این تلقی ایجاد شود که حقوقی ها هیچ سهمی را نفروشند. اگر حقوقی ها به ایجاد صف های فروش دامن بزنند، سازمان بورس به آنها تذکر می دهد و اگر تخلف کرده باشند به نهادهای ذیربط معرفی می شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ