کد خبر: ۱۰۰۳۵۵
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۷/۲۳

اثر تحریم‌های آمریکا بر توانمندی نیروهای مسلح
وزیر دفاع مطرح کرد:

اثر تحریم‌های آمریکا بر توانمندی نیروهای مسلح

وزیر دفاع درخصوص اثر تحریم‌های امریکا بر توانمندی و خودکفایی نیروهای مسلح توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیر حاتمی در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین کنگره آسیا پاسفیک در جمع خبرنگاران درخصوص تحریم‌های امریکا و تاثیر آن بر توانمندی و خودکفایی نیروهای مسلح اظهار داشت: تحریم‌ها حقیقتا یک فرصت بوده است. به طور یقین از قبل از پیروزی انقلاب،ایران در عرصه دفاعی در تحریم بوده و بعد از پیروزی انقلاب نیز این تحریم‌ها شدیدتر شد. 

وی افزود: با نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری در این خصوص نیروهای مسلح توسعه یافت و امروز هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداریم چرا که تمام نیازمندی های دفاعی را در همه عرصه‌ها از جمله دریایی، هوایی و زمینی تولید کرده‌ایم. نیروهای مسلح مقتدرانه بر علیه هر کسی که بخواهد امنیت ما را دچار خدشه کند برخورد خواهند کرد. 

این مقام مسئول با اشاره به دو توانمندی اخیر علیه تروریست‌های غاصب و مردم کش کردستان و اهواز گفت: باید بدانیم یکی از مسائل مهمی که مردم همواره در جنگ‌ها با آن مواجه هستند، موضوعات درمانی و رسیدگی به مصدومان جنگی است. این موضوع هم در حوزه پشتیبانی از نیروهای مسلح بسیار مهم است و هم یک موضوع انسان دوستانه به ویژه در اسلام است.در این حوزه خدماتی به نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهیم و همچنین تولید تجهیزات طب رزمی برای رسیدگی به مصدومان در صحنه‌های جنگ، از جمله اقدامات وزارت دفاع است.

حاتمی ادامه داد: تجربیات تلخی از سلاح‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس داریم اما امروز در این زمینه و در حوزه مقابله با سلاح‌های میکروبی و پرتوی، تجهیزات خوبی را آماده کرده‌ایم و نیازهای نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های صحرایی آنان را برطرف کرده‌ایم و برای همه حوزه‌های رزم محصولات مورد نیاز آماده شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ