کد خبر: ۱۰۰۳۶۸
۰:۰ - ۱۳۹۷/۷/۲۴

دو خبر خوش معاونین وزارت صعنت؛ اعلام افزایش قیمت خودرو و رشد تولید

دو خبر خوش معاونین وزارت صعنت؛ اعلام افزایش قیمت خودرو و رشد تولید

دو معاون وزیر صنعت از اعلام اصلاح قیمت ها خودرو در هفته آینده و برنامه حمایت قاطع از خودروسازان و افزایش تولید محصول در نیمه دوم سال خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به تقل از عصر خودرو، منصور معظمی در جریان جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل سایپا ( سروش به جای جهرودی) گفت: اگر تا هفته آینده اتفاق خاصی رخ ندهد ، اصلاح قیمت ها خودرو اعلام خواهد شد تا از ضرر بیشتر خودروسازان جلوگیری کند.

وی با بیان این که برخی به دنبال نارضایتی هستند و تا به امروز دست به هرکاری زده اند، گفت: چهارم نوامبر زودتر از آن چه پیش بینی می شد اتفاق افتاد و به طور قطع آمریکا قادر نخواهد بود صادرات نفت ایران را صفر کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر 19 میلیون دستگاه خودرو در حال تردد بوده و شرایطی بر صنعت خودرو حادث شده که تولیدکنندگان منتفع نمی شوند و تنها واسطه گران برنده این شرایط هستند.

معظمی افزود: درصورت بدعهدی شرکت های خارجی همکار صنعت خودرو، چه کاری از دست مدیران عامل ایران خودرو و سایپا بر می آید؟ در چنین  شرایطی با وجود همه احترامی که برای قطعه سازان قائل هستم اما فضایی ایجاد شده که مناسب نیست. در صنعت نفت پیمانکارانی وجود دارند که حتی یک سنت دریافت نکرده اند اما قطعه سازان در اظهارات خود با رسانه ها تکرار می کنند که از خودروسازان طلبکار هستند.

به گفته وی هراقدامی که لازم بوده در ایدرو انجام شده تا شرایط سامان یابد.

افزایش تولید خودروسازان در نیمه دوم سال

محسن صالحی نیا معاون صنایع وزیر صنعت هم گفت: در حال حاضر 50 تا 60 درصد موضوعات در هر نشستی به صنعت خودرو ارتباط دارد و مباحثی که در مورد صنعت خودرو مطرح می شود، عادی است زیرا همه مردم می خواهند از وضعیت این صنعت مطلع شوند.

وی افزود: اقدامات قابل تقدیری از جمله رابطه مستمر با قطعه سازان در سایپا انجام شده و از آقای سروش شناخت دارم اما سایپا با مکانی که پیش از این بودند متفاوت است و با همکاری هیات مدیره و شرکت های زیر مجموعه می تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

صالحی نیا ادامه داد: به طور قطع می توانیم در صنعت خودرو وارد مسیر صعودی شویم. در این میان با تمام قدرت در وزارت صنعت و همه ارکان از جمله مجلس از صنعت خودرو حمایت می کنیم و امیدواریم شرکت های خودروسازی در نیمه دوم سال با توان بیشتر، تولید را افزایش داده و هزینه ها را با تولید بیشتر مدیریت کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ