کد خبر: ۱۰۰۳۶۹
۰:۵ - ۱۳۹۷/۷/۲۴

انتقاد مدیرعامل جدید سایپا از اصل ۴۴ ، قانون تجارت و قیمت گذاری محصولات
در اولین اظهار نظر اعلام شد:

انتقاد مدیرعامل جدید سایپا از اصل ۴۴ ، قانون تجارت و قیمت گذاری محصولات

مدیرعامل جدید سایپا در اولین اظهار نظر از اصل ۴۴ و قانون تجارت انتقاد کرد و گفت: در بنگاه اقتصادی نمی توان محصولی تولیدی کرد و زیر قیمت تمام شده به فروش رساند. زیرا بنگاه خیریه نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از عصر خودرو، محمدرضا سروش در مراسم معارفه به عنوان مدیرعامل جدید سایپا گفت: اقتصاد و صنعت از فرصت هایی که تاکنون داشته به درستی بهره نبرده و مشکل اصلی در نظام بنگاهداری است. اگر اقتصاد پویا و توانمندی می خواهیم هسته آن در بنگاه است و تا زمانی که مشکلات را اداره نکنیم، پیش نخواهیم رفت.

وی ادامه داد: دولت تا چه زمانی می تواند منابع حاصل از نفت را در اختیار ما بگذارد؟ در حالی که قدرت اقتصادی کشورها و ملل در قدرت بنگاه ها است و بنگاه های بهره ور با یکدیگر رقابت می کنند. قرار بود اصل 44 به کمک بیاید اما با اجرای این اصل بنگاه ها بی صاحب شدند. وقتی اصول مدیریتی نداشته باشیم مشخص نیست بهره وری و قیمت تمام شده در کدام نقطه مفهوم می یابد و مشخص نیست چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

این مقام مسئول افزود: قانون تجارت را شخم زدیم و در ساختاری که بالا و پایین آن مشخص نیست نمی توان به دنبال قیمت تمام شده بود. اگر نگران وضع مردم هستیم باید خود را تغییر دهیم. تا یک سوزن به خود نزنیم نمی توان به مردم جوالدوز زد.

سروش ادامه داد: در بنگاه اقتصادی نمی توان محصولی تولیدی کرد و زیرقیمت تمام شده به فروش رساند. زیرا بنگاه خیریه نیست. با نگاه بنگاه اقتصادی در خدمت دوستان خواهیم بود و دراین مسیر از کسانی که علاقمند به همکاری باشد دعوت خواهیم کرد چرا که به تنهایی نمی توانم کار را پیش ببرم. روحیه همکاری دارم و هرکس که علاقمند به همکاری باشد می تواند با من کار کند به شرط این که دنبال کار کردن باشد نه دنبال سیاست بازی.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ