کد خبر: ۱۰۰۳۷۶
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۷/۲۴

سفر غیرمنتظره وزیر نفت به روسیه / آمریکا اکثر کارهای تحریم را انجام داده

سفر غیرمنتظره وزیر نفت به روسیه / آمریکا اکثر کارهای تحریم را انجام داده

وزیر نفت ایران با اعلام اینکه آمریکا اکثر کارهای تحریم را انجام داده ، در سفری غیرمنتظره به مسکو رفت و پشت درهای بسته با وزیر انرژی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما، بیژن زنگنه در سفری غیر منتظره و از پیش اعلام نشده، دیروز وارد مسکو شد و در دیدار با وزیر نفت روسیه گفت: دو طرف همکاری های حوزه نفت و گاز و نیز مسائل مربوط به بازار جهانی نفت، امکان تنظیم تولید و استخراج نفت طبق تفاهم نامه های اوپک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه هم اعلام کرد: ایران و روسیه به صورت دائم در تماس هستند و این امر به تقویت همکاری های دو طرف در روابط تجاری، اقتصادی و بویژه در حوزه انرژی کمک می کند. با افزایش یک میلیون بشکه ای نفت این امیدواری بوجود می آید که بازار نفت به ثبات برسد و از هیجانی شدن بازار جهانی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت پایبندی همه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به سقف های تعیین شده گفت: پایبندی به سهمیه های تعیین شده توسط کشورهای تولید کننده نفت علاوه بر ایجاد ثبات در بازار نفت، می‌تواند منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان و نیز امنیت سرمایه گذاری را در پی داشته باشد. همچنین مهم‌ترین دستور کار مذاکره دو طرف، مسئله پاسخگویی به نیازهای رو به رشد انرژی در سراسر جهان و جلوگیری از تنش بیشتر در بازار نفت بود.

 
زنگنه همچنین با اشاره به نزدیک شدن موعد اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا به ایسنا گفت: اکثر کارهایی که آمریکا در این زمینه باید انجام می‌داد، انجام داده و کار زیادی نمانده که علیه ایران انجام دهد.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ