کد خبر: ۱۰۰۸۳
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱

کاهش 19 درصدی سود
در جدیدترین تحولات یک شرکت فرابورسی مشخص شد:

کاهش 19 درصدی سود "قاسم" و مواضع سازمان بورس

در پی اعلام کاهش19 درصدی سود هر سهم شرکت قاسم ایران، سازمان بورس ضمن اعلام غیرمنطقی بودن این کاهش از سرمایه گذاران خواست تا نسبت به نوسانات سود این شرکت توجه ویژه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت قاسم ایران که از 21 آبان با کشف قیمت هزار تومانی هر سهم وارد فرابورس شده ، برخلاف پیش بینی ها و اظهارات گذشته مسئولان شرکت نتوانسته عملکرد مناسبی را به نمایش بگذارد. بطوریکه ضمن کاهش 19 درصدی پیش بینی سود هر سهم سال جاری و اعلام سود 614 ریالی سال آینده، مشخص شده اطلاعات این شرکت 36 میلیارد تومانی، قابلیت اتکا مناسبی ندارد و سهامداران باید توجه ویژه ایی کنند.

بنابر اعلام سازمان بورس، با وجود گذشت حدوداً سه ماه از عرضه اولیه سهام شرکت، نوساناتی در مبالغ پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 شرکت مشاهده می شود (تعدیل 19 درصدی سود هر سهم سال مالی 93 نسبت به پیش بینی اولیه) که ضروری است سرمایه گذاران و دیگر استفاده کنندگان در تصمیمات خود به این موضوع توجه ویژه ای مبذول دارند. لذا، با توجه به این موضوع به نظر می رسد اطلاعات ارائه شده از طرف شرکت، از قابلیت اتکا مناسبی برخوردار نیست .

براساس این گزارش این شرکت که آبان ماه سود سود هر سال مالی جاری را 911 ریال پیش بینی کرده بود در گزارشی جدید اقدام به اعلام سود 738 ریالی کرده که 19 درصد افت نشان می دهد.

در این رابطه مدیران شرکت قاسم ایران علت این افت را ناشی از کاهش میزان فروش شرکت بر اساس پیش بینی صورت پذیرفته از 17،527،469 میلیون ریال به 15،815،347 میلیون ریال به دلیل کاهش تقاضای خرید مشتریان و همچنین عدم افزایش قیمت کالا متناسب با روند سالهای گذشته اعلام کرده اند. لذا کاهش سود ناخالص شرکت و به تناسب آن کاهش هزینه های مرتبط را به همراه داشته است.

در این رابطه مسئولان سازمان بورس در اطلاعیه منتشره قاسم ایران اعلام کرده اند این توضیحات و کاهش سود آوری منطقي به نظر نمي رسد.

همچنین پیش بینی فعلی سالی 93 در مقایسه با آخرین اطلاعات منتشره با کاهش 10 درصدی فروش و درآمد ارائه خدمات ، افت 10 درصدی سود ناخالص و رشد 12 و 24 درصدی هزینه مالی و خالص درآمد (هزینه)های متفرقه همراه شده است. از سوی دیگر یش بینی عملکرد سال مالی اسفند 94  نسبت به پیش بینی عملکرد سال مالی جاری با رشد 16 درصدی فروش و بهای تمام شده کالای فروش رفته ،افزایش 9 و 41 درصدی سود عملیاتی و هزینه مالی  و کاهش 17 درصدی سود پس از کسر مالیات توامان شده است.

براساس این گزارش، بعد از کشف قیمت هر سهم قاسم ایران ، بهای هر سهم آن تا 12 آذر به بیش از 2 هزار تومان رسید اما به دلیل وضعیت بازار و عدم نهایی شدن افزایش سرمایه 14 میلیارد تومانی و عدم حمایت و بازارگردانی، قیمت هر سهم قاسم به حدود 1333 تومان رسید. با این حال بازدهی سهم این شرکت فرابورسی از 21 آبان تا چهارشنبه گذشته با 33 درصد سود همراه شده ولی در این بین برخی سهامدران به دلیل خرید در قیمت های بالا با زیان سرمایه مواجه شده اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲
3
0
پاسخ
واقعا اقای دکتر رمضان کجاست که به خاطر تجمع ازادگان زیر قولشان بابت افزایش سرمایه زدند و گزارش تعدیل منفی دوروزه رد کردند..!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ