کد خبر: ۱۰۱۰۸
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲

علت توقف نماد
بورس پرس خبر می دهد:

علت توقف نماد "خپارس" بعد از حضور یک روزه مشخص شد

بعد از بازگشایی نماد معاملاتی پارس خودرو در چهارشنبه گذشته، امروز نماد این شرکت خبرساز مجددا" بسته و علت آن مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در جریان معاملات چهارشنبه گذشته نماد معاملاتی پارس خودرو بعد از اعلام افزایش 48 درصدی زیان هر سهم ( از 318 به 472 ریال در گزارش عملکرد 9 ماهه ) باز شد تا بعد از توقف نماد در اول بهمن ، سهام این شرکت قابل داد و ستد شود.

براساس این گزارش، در آن روز یعنی چهارشنبه شاهکار دوباره این شرکت تکرار شد و طی آن با معامله بیش از 67 میلیون سهم ، بهای هر سهم ""خپارس" با 1.8 درصد افزایش نسبت به اول بهمن به 71 تومان رسید که با واکنش فعالان عمدتا" منفی سهامداران همراه بود. چرا که اکثر فعالان معتقد بودند بهتر بود این شرکت بودجه سال 94 را هم به بورس ارایه می کرد تا سهامداران با اطلاع از آینده این شرکت ، تصمیم گیری کنند.

اما در جریان معاملات امروز و قبل از شروع داد و ستدها، نماد این شرکت بعد از حضور یک روزه بسته شد تا دگر بار گمانه زنی ها درباره آینده مالی این شرکت شدت گیرد.

براین اساس پیگیری های بورس پرس از چند مرجع نشان داد که از قرار معلوم مدیران و مسئولان شرکت 677 میلیارد تومانی پارس خودرو و برخوردار از زیان انباشته 589 میلیارد تومانی ، اقدام به ارایه بودجه خوش بینانه کرده و درآمد تازه ایی برای هر سهم سال 94 در نظر گرفته اند. به همین دلیل خواهان توقف نماد شده اند.

مسئولان بورس هم در این رابطه ضمن ابزار ناخرسندی از وضعیت پیش بینی درآمد این شرکت در سال های اخیر، از مدیران این شرکت خواسته اند تا با برگزاری جلسه ایی مشترک ، در مورد شرایط واقعی پارس خودرو توضیح دهند و از ارایه پیش بینی ها با انحراف زیاد خودداری کنند.

بنابراین در شرایطی احتمالا" مسئولان پارس خودرو اطلاعات تازه و شاید دور از انتظار و مثبتی را ارایه کنند که بازگشایی نماد این شرکت بعد از برگزاری جلسه توجیهی خواهد بود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ