کد خبر: ۱۰۱۵۷
۱۱:۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۴

جدیدترین اخبار از آینده پالایشگاه ها و اعلام قیمت ها توسط وزارت نفت
بورس پرس خبر می دهد:

جدیدترین اخبار از آینده پالایشگاه ها و اعلام قیمت ها توسط وزارت نفت

یک مقام بلندپایه از اعلام قیمت های خوراک و فراورده ها به پالایشگاه ها طی روزهای آینده خبر داد. مدیر یک شرکت پالایشگاهی از ارسال دو نامه به معاونین وزیرنفت سخن گفته تا شاید نماد معاملاتی ۶ پالایشگاه در سال جاری باز شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به رغم گذشت حدود یک ماه از مصوبه هئیت وزیران مبنی بر فرصت 5 ساله انجام کیفی سازی محصولات پالایشگاه ها و اعلام قیمت خوراک و فراورده ها از سوی وزارت نفت و همچنین برگزاری جلسه کمیته ثبات بازار سرمایه برای حل مشکلات این گروه، هنوز اقدامی عملی از سوی مسئولان وزارت نفت انجام نشده تا زمینه بازگشایی نماد 6 پالایشگاه فراهم شود.

براساس این گزارش، مسئولان بازار سرمایه هر روز پیگیر این موضوع هستند تا بعد از اعلام قیمت ها از سوی وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش ، زمینه بازگشایی نماد 6 پالایشگاه در روزهای پایانی سال فراهم و گره کور این موضوع باز شود.

آخرین اخبار این مسئله نشان می دهد که هفته پیش یکی از معاونین وزیر نفت به مسئولان نهاد ناظر بازار سرمایه اعلام کرده قیمت های سال جاری طی روزهای شنبه یا یکشنبه این هفته نهایی و به پالایشگاه ها اعلام می شود اما تا به امروز خبری از عمل به این قول هم نشده است.

در این میان یکی از مدیران شرکت های پالایشگاهی از ارسال دو نامه به معظمی معاون برنامه ریزی و نظارت وزارت نفت و کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش خبر داد و به بورس پرس گفت: به دلیل عدم اعلام قیمت خوراک و فراورده ها ، هیچ از شرکت های پالایشگاهی قادر به انجام محاسبه و ارایه صورت های مالی و بودجه 94 نیستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در حالی هر روز سهامداران متعددی در تماس با شرکت ها خواهان این رفع این مشکل هستند که امکان پرداخت مالیات و سود هم وجود ندارد. این درحالی است که به دلیل قرار گرفتن در روزهای پایانی سال ، مشکلات پالایشگاه ها بیش از گذشته شده است. 

بر پایه این گزارش، در برابر این نکات ، یک مقام بلند پایه هم به بورس پرس گفت: اعلام قیمت های جدید برای سال جاری نیاز به استعلام وزارت نفت از چند منبع دارد که در جریان است. بنابراین مسئولان وزارت نفت هم درحال رفع این مانع هستند تا هر چه زودتر قیمت های جدید به پالایشگاه ها اعلام شود.

وی ادامه داد: انتظار می رود یکی دو روز بعد از دریافت استعلام ها، قیمت ها به پالایشگاه ها اعلام شود تا آنها هم قادر به ارایه صورت های مالی و پیش بینی بودجه سال آینده باشند. با این اوصاف تلاش می شود تا زمینه بازگشایی نماد پالایشگاه ها در اولین فرصت فراهم شود.

براساس این گزارش، با این اوصاف باید باز هم منتظر روزهای آینده بود تا شاید مسئولان وزارت نفت بعد از بدقولی چندباره ، اقدام به ابلاغ قیمت های جدید طی روزهای آینده کنند تا در مرحله بعد صورت های مالی میاندوره ایی سال جاری 6 پالایشگاه بورسی و فرابورسی به سازمان بورس ارایه و در نهایت نماد معاملاتی این گروه بعد از چندین ماه توقف باز شود. این احتمال هم دور از ذهن نیست که بدقولی های وزارت نفت باز هم تکرار شود که در این صورت باید منتظر ادامه توقف نماد این گروه در سال آینده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ