کد خبر: ۱۰۲۵۸
۱۰:۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰

دلیل تاخیر در اطلاعات94 بانک ها، معدنی ها و دو خودرو مشخص شد
بورس پرس خبر می دهد:

دلیل تاخیر در اطلاعات94 بانک ها، معدنی ها و دو خودرو مشخص شد

علت تاخیر در ارایه اولین سود سال آینده بانک های بزرگ، ایران خودرو و گروه بهمن ،گل گهر، چادرملو ، فولاد خوزستان و توسعه معادن و فلزات مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی اکثریت قریب به اتفاق شرکت های بورسی و فرابورسی اولین درآمد سال آینده را در کدال منتشر کرده اند که در این میان اطلاعات برخی شرکت ها مانند بانک های ملت ، صادرات و تجارت، ایران خودرو ، گروه بهمن ، گل گهر ، چادرملو و توسعه معادن و فلزات هنوز ارایه نشده است.

براساس این گزارش، با پیگیری های بورس پرس از مسئولان این شرکت ها، علت تاخیر در ارایه اولین سود سال آینده این شرکت ها مشخص شد.

به این ترتیب، بررسی ها نشان می دهند مدیران بانک های بزرگ ملت ، تجارت و صادرات به دلیل شرایط اقتصادی و وضعیت نامناسب بانک هایی چون تجارت و صادرات ( همچنین انتقال سهام شرکت های زیرمجموعه های بانک صادرات به گروه مالی صادرات) ، در یک هماهنگی نانوشته در تدارک برنامه ایی هستند تا اطلاعات سال آینده را بر اساس واقعیت ها و با حداقل نوسان نسبت به سال جاری ارایه کنند.

به همین دلیل قرار شده بعد از مشخص شدن برخی موارد موثر در پیش بینی سود سال آینده بانک ها، از هفته آینده اطلاعات جدید بانک های بزرگ به سازمان بورس ارایه شود.در این میان مسئولان بانک ملت در تلاش هستند تا هفته آینده پیش بینی سود سال 94 را اعلام کنند. بانک های صادرات و تجارت نیز قبل از اتمام سال اطلاعات لازم را اعلام خواهند کرد.

علت تاخیر در ارایه اطلاعات شرکت ایران خودرو هم ناشی از آن است که این شرکت برای سال آینده بودجه تولیدحدود 540 تا 550 هزار دستگاه را در نظر گرفته اما در حال بررسی ها برای درآمد شرکت های فرعی است تا بودجه و درآمد سال آینده را مشخص و اعلام کند. بنابراین مقرر شده این شرکت اولین درآمد سال 94 را تا سه شنبه جاری به بورس اعلام کند.

از سوی دیگر علت تاخیر در ارایه و انتشار اطلاعات گروه بهمن هم ناشی انتقال فعالیت اصلی این شرکت ( تولید و فروش خودرو) به شرکت فرعی بهمن موتور است که نیاز به تکمیل فرم ها و انتقال اطلاعات از گروه بهمن به شرکت فرعی است. به این ترتیب باید در آینده منتظر تغییر چهره و نوع فعالیت گروه بهمن در قالب شرکتی هلدینگی بود.

با این حال بودجه سال آینده این شرکت نسبت به سال جاری تغییر چندانی نکرده و اولین درآمد این شرکت خودرویی نیز احتمالا" با دو سه درصد افزایش سود اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش، نماد معاملاتی گروه بهمن در شرایطی طی روزهای آینده آماده بازگشایی می شود که نماد شرکت ملی مس هم بعد از اعلام سود 271 ریالی هرسهم سال مالی آینده ( که با 18 درصد کاهش نسبت به سود 332 ریالی سال جاری همراه بود) آماده بازگشایی شده و  این شرکت طی امروز و فردا و حداکثر تا آخر هفته به تابلو باز خواهد گشت.

اما آخرین وضعیت دو شرکت گل گهر و چادرملو هم حاکی از آن است که این دو شرکت بودجه سال آینده را با احتساب حق انتفاع 30 درصدی به سازمان بورس ارایه کرده بودند اما در پی تصویب نرخ 25 درصدی، قرار شده اطلاعات جدیدی تهیه و ارایه شود. با این حال نماد معاملاتی این دو شرکت با محدودیت نوسان باز خواهد شد.

اما بازگشایی نماد شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات هم به دلیل بروز مسائلی در میزان افزایش سرمایه در هاله ای از ابهام قرار گرفته و معلوم نیست این شرکت بزرگ و سهامدار شرکت های معدنی و فلزی چه تصمیمی درباره افزایش سرمایه بگیرد.

فولادخوزستان هم یکی دیگر از شرکت هایی است که هنوز اطلاعات نهایی و قطعی مربوط به سال آینده را به دلیل برنامه فروش موجودی کالا و انجام یک مزایده در بورس کالا به سازمان بورس ارایه نکرده اما مسئولان این شرکت در تدارک اعلام بودجه و درآمد سال آینده در روزهای آینده هستند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ