کد خبر: ۱۰۲۸۰
۰:۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱

جدیدترین تحولات مهم یک شرکت سرمایه گذاری بزرگ اعلام شد
در گفت وگوی یک مقام مسئول با بورس پرس:

جدیدترین تحولات مهم یک شرکت سرمایه گذاری بزرگ اعلام شد

یک مقام مسئول با اعلام جدیدترین تحولات سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی از نهایی شدن انتقال بلوک "ورنا" بعد از ۴ سال ، تعدیل سود دو مرحله ایی، خرید بلوک۵۱ درصدی یک شرکت توسط پتروشیمی جم خبر داد.

امیرعباس کریم زاده مدیر سرمایه گذاری نوآوران مدیریت سبا ( بازوی اجرایی سرمایه گذاری صندوق دربازار سرمایه و بازارگردان سهام شرکت های زیرمجموعه) در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره آخرین تحولات مربوط به شرکت 1.44 هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری صندوق بارنشستگی کشوری اظهار داشت: انتقال بلوک سهام ایران خودرو به شرکت سرمایه گذاری رنا به ایستگاه پایانی خود رسیده و در آینده ای بسیار نزدیک فریند این انتقال نهایی می شود.

وی ادامه داد: مذاکرات انجام شده بین این دو شرکت بر اساس تکلیف مجمع سالانه "وصندوق" در چند ماه اخیر سرعت گرفته و قرار است این انتقال که در حدود 4 سال با مشکل مواجه شده بود در آینده ای بسیار نزدیک حل شود. در صورت انجام این معامله، 80 ریال به سود هر سهم "وصندوق" برای سال مالی جاری اضافه خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، سود هر سهم "وصندوق" در نخستین پیش بینی سال مالی منتهی به 31 شهریور آینده 650  ریال اعلام شده بود که این رقم با تعدیل مثبت به 671 ریال افزایش یافته و در صورت انجام معامله فوق، این رقم به حدود 750 ریال افزایش خواهد یافت.

کریم زاده افزود: همچنین با توجه به برآورد تقسیم سود بسیار پایین شرکت های زیرمجموعه در پیش بینی سال جاری ، احتمال می رود این سود تا پایان سال مالی به حدود 850 ریال افزایش یابد. این در حالی است که بر اساس گزارش تحلیلگران بازار، NAV  "وصندوق" (خالص ارزش دارایی ها ) 470 تومان است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این رویدادها از پتروشیمی جم نیز که بیش از 30 درصد ارزش بازار پرتفوی "وصندوق" را به خود اختصاص داده ، خبرهای خوبی می رسد و این شرکت در این هفته با کسب مجوزهای لازم از فرابورس به بورس انتقال می یابد.

مدیر سرمایه گذاری نوآوران مدیریت سبا درباره خرید 51 درصد از سهام پلی پرو پیلن جم هم توضیح داد و به بورس پرس گفت: این موضوع درحال انجام بوده تا شرکت پتروشیمی جم مالک 100 درصدی این شرکت شود.

کریم زاده در خاتمه گفت: در این رابطه مکاتباتی با شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران صورت گرفته و اختلاف میان پتروشیمی جم با پتروشمی مهر به نفع پتروشمی جم در حال حل شدن است. بنابراین در صورت حل این اختلاف در سال جاری و یا اوایل سال آینده، پتروشمی جم سود خود را تعدیل خواهد کرد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ