کد خبر: ۱۰۳۳۹۲
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۷/۲۴

تجهیز سپاه به موشک بالستیک دریایی با برد ۷۰۰ کیلومتر

تجهیز سپاه به موشک بالستیک دریایی با برد ۷۰۰ کیلومتر

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز موفق شده‌ایم موشک ساحل به دریای بالستیک و نه کروز را که خود یک فناوری پیچیده دارد، تولید کنیم و از فاصله ۷۰۰ کیلومتری ناو و کشتی را مورد هدف قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، ششمین نشست مسئولان سیاسی رده‌های نیروهای مسلح، مستقر در استان‌های تهران و البرز به میزبانی نیروی هوافضای سپاه برگزار شد. امیرعلی حاجی‌زاده، در این مراسم به تشریح توانمندی‌ها و دستاوردهای آفندی و پدافندی نیروی هوا فضای سپاه پرداخت.

وی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه سه رکن اساسی اداره کشور، ‌رهبری،‌ مردم و مسئولان هستند، اظهار داشت: دو رکن اولیه، یعنی رهبری و مردم تغییر نکردند، در تمامی فراز و نشیب‌ها و به وقتش فداکاری می‌کنند،‌ همه آحاد مردم مدافع حرم می‌شوند و شهیدانی تقدیم اسلام می‌کنند.امروز بخشی از مشکلات مردم و معضلات کشور به مسئولانی برمی‌گردد که ضعیف عمل می‌کنند و به صورت دقیق تدابیر رهبر معظم انقلاب را اجرا و به عمق مطالب ایشان توجه نمی‌کنند.

این مقام مسئول افزود:دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی ایران در حوزه موشکی در منطقه اول و در دنیا هفتم یا هشتم است و کره‌‌ای‌ها (کره شمالی) از ما عقب‌تر هستند. ما در بحث پهپادها در تراز 15 کشور اول جهان قرار داریم و از روسیه و چین جلوتریم. در حوزه پدافند هوایی توانمندی خوبی داریم و تجهیزاتی داریم که از روسیه، فرانسه، چین و انگلیس جلوتر است.

حاجی زاده در این زمینه گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 1386 به فرمانده وقت نیرو فرموده بودند؛ من نمی‌دانم با موشک بالستیک زمین به زمین می‌شود کشتی را زد یا نه؟ و اگر بتوانید این کار را بکنید، ‌کار بزرگی است. ما برای تبعیت از ایشان، بچه‌ها را فعال کردیم و امروز موفق شده‌ایم موشک ساحل به دریای بالستیک و نه کروز را که خود یک فناوری پیچیده دارد، تولید کنیم و از فاصله 700 کیلومتری ناو و کشتی را مورد هدف قرار دهیم.

وی افزود: امروز موشک‌های تولیدی ما از 200 کیلومتر تا 2000 کیلومتر همه نقطه‌زن هستند و موشک‌های تولیدی گذشته هم همه در حال تبدیل شدن به نقطه‌زن هستند.

این مقام مسئول گفت: این را با تأکید بسیار زیاد می‌گویم که بدانید فناوری و شیوه ساخت سامانه‌های پدافند هوایی صد درصد پیچیده‌تر از ساخت موشک است.

حاجی زاده ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در 1386 به مقامات وقت وزارت دفاع که قصد خرید سامانه‌های پدافندی خارجی از گرجستان را داشتند، فرمودند؛ بخرید ولی توقع من این است که داخلی باشد و اکنون در رژه نیروهای مسلح سال جاری دیدید که سامانه‌های پدافندی سوم خرداد و رعد به صورت بومی و صد درصد تولید داخلی به همت این نیرو ساخته شده است که در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در بحث بومی‌سازی و تولید انبوه انواع موشک‌ها،‌ انواع رادارها و جنگ الکترونیک، مداومت پروازی، سامانه‌های دقیق و مجهز پدافند هوایی، توانسته‌اند کارهای نشدنی را شدنی کنند و اینها در پرتو تبعیت از ولایت و توجه به رهنمودهای ایشان و تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی میسر شد.

حاجی‌زاده در پایان تأکید کرد: ما معتقدیم کشوری که توانایی ساخت تجهیزات پیچیده‌ موشک را دارد و به مبانی علمی و فناوری آن دست یافته است، قطعاً در حوزه‌های غیر نظامی مانند نفت،‌ پتروشیمی،‌ خودرو و غیره که این پیچیدگی را ندارد و مشکل از نبود فناوری و متخصص نیست، می‌تواند با تقویت ولایتمداری و حل مشکل تنبلی و نبود باور در این حوزه‌ها نیز پیشرفت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ