کد خبر: ۱۰۳۴۰۶
۹:۲ - ۱۳۹۷/۷/۲۵

عدم توقف نماد ۱۰ بانک و شرکت مشمول تحریم آمریکا به چند دلیل
بورس پرس خبر می دهد:

عدم توقف نماد ۱۰ بانک و شرکت مشمول تحریم آمریکا به چند دلیل

در پی اعمال تحریم آمریکا علیه ۱۰ بانک و شرکت بورسی و فرابورسی و ۱۰ شرکت غیر بورسی، بهتر است سازمان بورس به چند دلیل نماد این گروه را نبندد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی تصمیم جدید آمریکا، 20 شرکت و بانک بورسی و غیربورسی در فهرست تحریم قرار گرفتند و در این میان 10 بانک و شرکت شامل بانک های ملت ، پارسیان ، بانک سینا و  بانک مهر اقتصاد (فرابورسی) ، گروه بهمن، فولاد مبارکه اصفهان، کالسیمین، تراکتورسازی ایران ، توسعه معادن روی ایران و تکنوتار در بورس و فرابورس حضور دارند.

براساس این گزارش، با این رویداد برخی از فعالان بازار به دنبال این پاسخ بوده و هستند که آیا سازمان بورس برنامه ایی برای توقف نماد 10 بانک و شرکت فوق دارد یا خیر؟

بررسی های بورس پرس نشان می دهد در گذشته هم تحریم های آمریکا مشمول شرکت های بورسی و فرابورسی شده اما توقف نمادی رخ نداده است. از سوی دیگر این بانک ها و شرکت ها از قبل هم رابطه ایی با آمریکا نداشتند و برخی هم از گذشته تحریم شده بودند. علاوه بر این توقف نماد می تواند منجر به دادن سینگال جو روانی منفی به بازار سهام و همچنین بلوکه شدن بی دلیل سرمایه های سهامداران شود .

بنابراین دربرابر تقاضای برخی به توقف نماد 10 بانک و شرکت فوق، سازمان بورس برنامه ایی برای توقف نماد 10 شرکت ندارد و نماد این گروه امروز باز خواهند بود اما ممکن است با توضیحات برخی شرکت ها در کدال همراه باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ