کد خبر: ۱۰۳۴۲۲
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۷/۲۵

تحلیل حال و آینده بورس در ۱۲ نکته/ پیش بینی شاخص و صنعت برتر + اثر تحریم
یک کارشناس اعلام کرد:

تحلیل حال و آینده بورس در ۱۲ نکته/ پیش بینی شاخص و صنعت برتر + اثر تحریم

یک کارشناس با تحلیل حال و آینده بورس در ۱۲ نکته، ضمن پیش بینی روند شاخص و معرفی صنعت برتر ، تحریم های دیروز آمریکا را بی تاثیر و تنها موثر بر جو روانی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد پورتدین در تحلیلی از حال و آینده بازارسرمایه ، 12 نکته را اعلام کرد و ضمن پیش بینی روند شاخص و معرفی صنعت برتر بورس ، تحریم های دیروز آمریکا را بی تاثیر و تنها موثر بر جو روانی دانست.

1- در کوتاه مدت، استراحت و اصلاح برای کسب انرژی ادامه روند صعودی، جز ذات بازار بوده و افراد تحلیل گر و با تجربه از منفی های زودگذر خرسند خواهند شد تا نگران.

2- دست به دست شدن و جابجایی سهام، به علت شناسایی سود افراد با دیدگاه کوتاه مدت و ورود افراد تازه نفس به روند صعودی میان مدت بازار کمک می کند.

3- در شرایط کنونی، اصلاح های کوتاه مدت برای جذاب شدن مجدد قیمت ها و جذب نقدینگی سرگردان جامعه (عمدتا فروشندگان دلار و سکه) امری عقلانی جلوه می کند.

4- از دید تکنیکی، ریز موج های اصلاحی اخیر بازار، جز میکرو موج های کوچک از موج صعودی 3 بزرگ هستند که هنوز نشانه هایی برای پایان این موج انگیزشی قوی (موج3) و تغییر روند دیده نمی شود که نتیجه آن، اصلاح کوتاه مدت و ادامه روند صعودی میان مدت و فتح قله های جدید شاخص است .

5- گروه بانکی بواسطه بهبود تراز مالی، خوش بینی به تاسیس بانک ایران - اروپا، تصویب FATF، تسریع پرداخت بدهی های دولت، تسریع فروش اموال مازاد و غیر مولد، شناسایی سود تسعیر ارز، همچنان ظرفیت رشد قیمت را دارند و جز گروه های پیشرو ماه های آینده خواهند بود.

6- اکثر سهام دلار محور (بخصوص گروه های فلزی و معدنی ها)، به دید میان مدت همچنان پر ظرفیت ارزیابی می شوند و افزایش سودآوری آنها مستمر خواهد بود. در نتیجه ادامه رشد قیمت آنها در بازه میان مدت،امری محتمل است.

7- رشد هیجانی، فروش های هیجانی را هم درپی دارد. نکته مهم، رشد قیمت ها بواسطه بهبود شرایط سودآوری شرکت ها است که اکثر شرکت های دلار محور در شرایط کنونی و تنها با لحاظ کردن دلار حدود 7000 تومانی، جهش سودآوری را تجربه می کنند و این موضوع محل تمایز رشد قیمت ها با سال 92 است.

8- عدم حضور در صف های خرید و فروش ، همیشه مورد تایید اهالی با تجربه بازار سرمایه است.

9- یک معامله گر قبل از اینکه بیاموزد چطور می تواند از بازار درآمد داشته باشد، باید بیاموزد چگونه می تواند سرمایه خود را حفظ کند.

10- مادامی که ترس از دست دادن چیزی را نداشته باشیم بی محابا معامله خواهیم کرد و تلاشی برای ترمیم و یا برطرف کردن نقاط ضعف خود نخواهیم کرد.

11- در شرایط کنونی، تحریم های جدید روز گذشته عملا بی تاثیر و تنها جو روانی و تحریم های احتمالی ماه آینده امریکا به دلیل همسو نبودن متحدان آن کشور، غیر کارا و کم تاثیر خواهد بود (تنها حدود 10 درصد اثر منفی بر روی شرکت های صادرات محور) که با توجه به ظرفیت بالای سودآوری شرکت های صادرات محور، افزایش چشمگیر نرخ دلار داخلی، پیدا کردن بازار های هدف جایگزین و آماده بودن شرکت های مذکور از مدت های گذشته برای تحریم های جدید، قابل چشم پوشی است .

نکته آخر: شناسایی شرکت های پر ظرفیت، پیشرو  و بهینه کردن سبد سرمایه گذاری با توجه به مفروضات گفته شده و خرید هایی با تامل بیشتر و عمدتا از شرکت های بنیادی محور و شرکت هایی که در گزاراشات فصلی 6 ماه عملکرد مناسب تری دارند، می تواند رویکرد مناسبی در شرایط کنونی باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ