کد خبر: ۱۰۳۴۳۲
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۷/۲۶

درخواست وزارت نیرو به تهاتر بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی
به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اعلام شد:

درخواست وزارت نیرو به تهاتر بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی

وزارت نیرو به منظور تسویه مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی با بدهی شرکت های تابعه، به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی پیشنهاد داد نسبت به تسویه و تهاتر ۲۰ هزار میلیارد تومان اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت نیرو در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بند و تبصره 5 قانون بودجه و به منظور تسویه مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی و تسویه و تهاتر بدهی خود به شبکه بانکی و ضرورت تسهیل در اجرای برنامه تأمین آب و برق مطمئن و پایدار در تابستان آتی پیشنهاد داد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نسبت به تسویه و تهاتر 20 هزار میلیارد تومان (حدود 17 هزار میلیارد تومان مربوط به تسویه و تهاتر بدهی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و 3 هزار میلیارد تومان مربوط به تسویه و تهاتر مطالبات تولیدکنندگان برق با بدهی آن‌ها به شبکه بانکی) بدهی شرکت‌های تابعه وزارت فوق، اقدام لازم را اعمال کنند.

براساس بند و تبصره 5 قانون بودجه به دولت اجازه داده شده در صورت درخواست متقاضیان، مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی و خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و نیز شرکت‌های دولتی تابعه وزارتخانه‌‌های نیرو و جهاد کشاورزی بابت یارانه قیمت‌های تکلیفی از دولت که در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۹۵ ایجاد شده با بدهی اشخاص مذکور به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از طریق تسویه بدهی‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی که در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۹۵ ایجاد شده تا مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت جمعی - خرجی از طریق انتشار اسناد تسویه خزانه تسویه کندد. مبلغ مزبور به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی ثبت می‌‌شود. سقف مجاز تسویه بدهی هر بانک و مؤسسه اعتباری به بانک مرکزی توسط این بانک تعیین می‌‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ