کد خبر: ۱۰۳۴۸۲
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۷/۲۸

منتظر افزایش عرضه ارز پتروشیمی ها و سایرین در نیما باشید
رئیس کل بانک مرکزی:

منتظر افزایش عرضه ارز پتروشیمی ها و سایرین در نیما باشید

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام مبادله ۷.۳ میلیارد یوروی دو ماه گذشته بازار ثانویه، پیش بینی و اعلام کرد طبق مجوز سران قوا مبنی برخرید و عرضه ارز پتروشیمی ها و سایر صادرکنندگان غیرنفتی، عرضه ارز در نیما شتاب بیشتری گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی با اشاره به ابلاغ مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر تاکید بر عرضه ارز ناشی از صادرات غیرنفتی به نیما و یا تزریق به چرخه اقتصاد به ترتیبی که بانک مرکزی مشخص می کند، گفت: در هفته های آینده شاهد شتاب گرفتن و افزایش عرضه ارز برای تأمین واردات خواهیم بود.

و ادامه داد: ظرف هفته جاری ضوابط مربوط در کارگروهی با مشارکت وزارتخانه های ذیربط و بانک مرکزی و نمایندگان بازرگانان و فعالان اقتصادی بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

این مقام مسئول حجم مبادله (خرید وفروش) دو ماه گذشته بازار ثانویه را 7.3 میلیارد یورو اعلام و پیش بینی کرد با مجوز سران قوا مبنی برخرید و عرضه ارز پتروشیمی ها و سایر صادرکنندگان غیرنفتی توسط بانک مرکزی، عرضه در این سامانه شتاب بیشتری گیرد و برخی از حواشی بر طرف شود.

همتی با اشاره به تأمین بیش از ۲۷ میلیارد دلار از ابتدای سال برای واردات از طریق بانک مرکزی و سامانه نیما که 9.5 میلیارد از مبلغ اختصاصی بابت ۲۵ قلم کالاهای اساسی و ضروری بوده، اولویت بندی و توجه به نیازهای واقعی وارداتی در شرایط فعلی را هنگام ثبت سفارش وظیفه خطیری دانست که وزارت صنعت با هماهنگی وزارتخانه های دیگر باید به آن توجه کند.

وی عدم عرضه ارز ناشی از صادرات به کشورهای همسایه نظیر عراق و افغانستان، تحت عنوان صادرات ریالی را غیر قابل قبول دانست و تاکید کرد صادرات ریالی مفهومی جز خروج سرمایه ندارد و ارز ناشی از اینگونه صادرات، خصوصا صادرات عمده، هم باید به چرخه اقتصاد کشور برگردد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ