کد خبر: ۱۰۳۴۸۷
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۷/۲۸

قیمت‌ فعلی خودروها غیرمنطقی است / راهکار خروج دلالان از بازار خودرو
رئیس انجمن قطعه‌سازان :

قیمت‌ فعلی خودروها غیرمنطقی است / راهکار خروج دلالان از بازار خودرو

رئیس انجمن قطعه‌سازان ، قیمت‌ فعلی خودروها در بازار را غیرمنطقی برشمرد و گفت: برای خروج از این وضع و کوتاه کردن دست واسطه‌ها، باید قیمت کارخانه خودروها به‌روز و منطقی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی‌منش به ایرنا گفت: برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها، باید قیمت کارخانه خودروها به‌روز و منطقی شود.مشابه چنین اقدامی در دهه ۷۰ نیز انجام و قیمت‌ها در بازار به نحوی شد که توانست برای حدود یک دهه ثبات نرخ‌ها را برای صنعت خودرو به همراه بیاورد.به این ترتیب، خریداران غیرواقعی و آنها که مصرف‌کننده خودرو نیستند از بازار خارج شده و پس از آن شیب نزولی قیمت‌ها بیشتر می‌شود.

وی افزود: با ادامه این روند، به قیمتی می‌رسیم که برای خودروسازان و مصرف‌کنندگان منطقی باشد. تعیین فرایند عرضه و تقاضا در حاشیه بازار توسط وزارت صنعت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌تواند به تثبیت قیمت خودرو منجر شود.عمده مشکلات کنونی خودروسازان و قطعه‌سازان نه از تحریم‌های خارجی، بلکه ناشی از تحریم‌های داخلی و معضلاتی است که خود برای صنعت ایجاد کرده‌ایم. قیمت قطعات خودرو نیز غیرمنطقی است،نرخ مواد اولیه رشد یافته اما قیمت قطعات متناسب با آن افزایش نیافته است.

نجفی‌منش گفت: عمده مواد اولیه مصرفی در صنعت قطعه، فولاد، مس، آلومینیوم و تولیدات پتروشیمی است که در ماه‌های گذشته رشد قیمتی را تجربه کرده‌اند. منطقی‌سازی قیمت قطعات، به تعیین قیمت واقعی برای خودروها خواهد انجامید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ