کد خبر: ۱۰۴۴۹۲
۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۷/۲۹

مشوق های بورس ادامه دارد / عدم اثر تحریم ها و تجدیدنظر بر نحوه نظارت
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس :

مشوق های بورس ادامه دارد / عدم اثر تحریم ها و تجدیدنظر بر نحوه نظارت

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ادامه دار بودن مشوق های بازار سرمایه و عدم اثر تحریم های جدید بر بورس گفت: ارزش و حجم معاملات این بازار به حدی رسیده که باید بر نحوه نظارت تجدید نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پور ابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید بورس تهران اظهار داشت:‌ امروزه نام بازار سرمایه به عنوان یکی از مهم ترین رکن های اقتصادی مطرح است و شرایط اقتصادی و فضای تحریم اهمیت این بازار را دو چندان کرده و باید از تمام ظرفیت آن بهره برداری کنیم.بازار پول دچار مشکلاتی است و در نتیجه توجه به بازار سرمایه دو چندان شده و توسعه بیشتر آن ضروری است.

وی با بیان اینکه ‌اکنون حجم نقدینگی افزایش غیرمنطقی را تجربه می کند،تاکید کرد: آسیب افزایش حجم نقدینگی تنها با استفاده از بازار سرمایه کاهش خواهد یافت و ضروری است سرمایه های سرگردان را به این بازار هدایت کنیم.اکنون ارکان نظام، رییس جمهور و روسای قوای دیگر ، بازار سرمایه را محلی برای حل مشکلات اقتصادی می دانند و توسعه آن را در دستور کار قرار داده اند که کاهش مالیات ها نمونه ای از این نگاه است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مشوق های بازار سرمایه استمرار خواهد داشت،گفت: هر اقدامی که مدنظر مدیران و فعالان این بازار باشد، مورد حمایت کمیسیون اقتصادی مجلس است. انتظار همه ما توسعه بازار و تداوم رشد آن است، ورود منابع جدید به بورس خوشحال کننده بود اما باید در خصوص رفتارهای هیجانی در بازار سرمایه فرهنگ سازی کرد تا خدشه ای به این بازار وارد نشود.ارزش و حجم معاملات در این بازار به حدی رسیده که باید بر نحوه نظارت تجدید نظر کرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه به دلیل تغییرات باید جنس نظارت ها تغییر کند، گفت: لازم است در خصوص کسانی که اطلاعات اشتباه و نادرست منتشر می کند، اعلام جرم کنیم.بازارسرمایه در بهترین وضعیت به سر می برد اما با این وجود نباید بیکار نشست و ضروری است بازارها و ابزار آن را توسعه دهیم.یکی از مسایل بازار سرمایه قیمت گذاری دستوری است،امروز شاهد عرضه مجدد نفت در بورس انرژی هستیم. در گذشته به دلیل قیمت گذاری بالا، عرضه موفق نبود و اکنون نیز باید اجازه دهیم بازار قیمت را مشخص کند. اگر این بار عرضه نفت در بورس انرژی با موفقیت همراه نباشد، مسئول آن وزارت نفت است. البته بورس انرژی نیز باید تمام توان را برای عرضه این محصول در بازار سرمایه به کار گیرد.

وی با اشاره به آغاز دور جدید تحریم ها ادامه داد: تحریم ها در 13 ابان هیچ اثری بر بازار سرمایه نخواهد داشت. پیش از این تحریم ها اعمال شده و آثار آن نیز در بازار سرمایه نمایان شد. بنابراین از این پس بازار در مسیر خود با اقتدار حرکت می کند.در شرایط پیش رو بسیاری از کشورهای اروپایی و شرکای تجاری ایران با ایالات متحده همراه نیستند و شرایط نسبت به تحریم های گذشته  قابل مقایسه نیست، با این حال مطالبه جدی  افزایش اقدامات وزرات امور خارجه در دیپلماسی اقتصادی است.با نیروی جوان، متخصص، کارآمد و اثربخش بازار سرمایه مسیر رشد این بازار ادامه خواهد داشت و کمیسیون اقتصادی مجلس حمایت را از بازار سرمایه دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ