کد خبر: ۱۰۴۴۹۳
۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۷/۲۹

تسهیلات خاص برای شرکت های سودآور و و برخورد با سیگنال فروشان
سخنگوی سازمان بورس اعلام کرد:

تسهیلات خاص برای شرکت های سودآور و و برخورد با سیگنال فروشان

رییس سازمان بورس ضمن اشاره به ارزش معاملات ۴ بورس طی ۷ ماه اخیر و تاکید بر صیانت از اعتماد سرمایه گذاران و برخورد با سیگنال فروشان،از ایجاد تسهیلات خاص و کانال سبز برای شرکت های سودآور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید بورس تهران ضمن بیان اینکه حسن قالیباف اصل گرانیگاه آرامش و ثبات در بازار سرمایه بود و شخصیت، متانت و تخصص وی الگویی برای این بازار است، گفت: وی مشکلات را به خوبی حل و فصل می کرد و مدیر به یادماندنی بازار سرمایه است و اکنون با سمت مشاور سازمان بورس در خدمت می ماند.

وی ادامه داد: صداقت، راستگویی، عمل حرفه ای و تخصص علی صحرایی مورد تایید هیات مدیره شرکت بورس تهران است. سازمان بورس نیز تلاش کرده تا مدیران فعال سازمان وارکان از بدنه این بازار انتخاب شوند.البته ورود مدیران خارج از بازار سرمایه را نفی نمی کنیم، اما اولویت با افرادی است که سال ها تجربه حضور در بازار سرمایه دارند.

انجام 40 کار اساسی طی 2.5 سال

این مقام مسئول با بیان اینکه طی 2.5 سال گذشته بیش از 40 کار بزرگ و اساسی از جمله توسعه بازارها،‌ ابزارها و اصلاح قوانین صورت گرفته،گفت: اکنون نیز وارانت به تصویب رسیده که بخش عمده ای از این کار بر عهده قالیباف اصل بود.طی دو سال گذشته نیز کارهای بسیار خوبی در بورس کالا انجام شد. مشکلاتی که در حوزه قیمت گذاری ایجاد شده بود،‌ با کمک رییس جمهوری حل و سقف قیمت گذاری برداشته شد. امیدوارم در آینده نیز اصلاحات بیشتری در فرایند های قیمت گذاری دولتی انجام شود.

صیانت از اعتماد سرمایه گذاران

محمدی با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر بازار سرمایه رشد بسیار خوبی را تجربه کرده،افزود: در سال ۹۴ ارزش چهار بورس ۱۲۵ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۵ مبلغ ۱۹۵ هزار میلیارد تومان،در سال ۹۶ مبلغ ۲۴۷ هزار میلیارد تومان بود و در هفت ماه نخست سال ۹۷ این رقم به ۲۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.در چنین شرایطی شفافیت و صیانت از حقوق فعالین بازار سرمایه، اولویت اصلی سازمان بورس است. اگر کسی بخواهد با سیگنال فروشی و نشر اطلاعات غلط مردم را گمراه یا قیمت را دستکاری کند، قطعا با وی برخورد می شود. در عین حال باید آرامش بازار سرمایه حفظ شود. اکنون یکپارچگی بازار سرمایه از همه چیز مهم تر است.


وی گفت: شفافیت و صیانت از حقوق مردم باید اولویت همه فعالین بازار سرمایه باشد. اکنون ارزش بازار سرمایه به حدود ۹۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده، از این رو باید از اعتماد سرمایه گذاران صیانت شود و سلامت در بازار سرمایه جاری باشد. اگر در جایی فردی تخلفی حتی کوچک انجام داده باشد، سازمان بورس به طور قطع آن را پیگیری می کند. به عنوان مثال با کمک قوه قضاییه، فعالیت ۲۰ کانال و سایت سیگنال فروش متوقف شد.

سودآوری شرکت ها راز شادابی اقتصاد

رییس سازمان بورس گفت: نکته بسیار مهم که باید همگی به آن توجه کنیم این است که این بنگاه ها هستند که اقتصاد کشورها را اداره می کنند و حتما باید سودآوری آنها تقویت شود. سودآوری شرکت ها راز شادابی اقتصاد است.سیاست های پولی و مالی، اقدامات بانک مرکزی و عملکرد سازمان بورس نمی تواند جایگزین سودآوری شرکت ها شود. نباید تصور کنیم سیاست های بازار پول و سرمایه بهره وری را از میان برداشته یا ایجاد کرده البته تاثیر آن را انکار نمی کنیم اما اصل عملکرد شرکت ها است.

تسهیلات خاص برای شرکت های بهره ور

محمدی ادامه داد: یکی از ویژگی های بازار سرمایه علامت دهی در تابلوهای بورس به سیاست گذاران اقتصادی است. زمانی که پیام تابلوهای بورس، ‌بهره وری باشد، به طور قطع شاهد تاثیرات بسیاری بر اقتصاد خواهیم بود.لازم است تک تک فعالان بازار سرمایه با توجه به سودآوری شرکت ها در خصوص سرمایه گذاری تصمیم بگیرند، زمانی که منابع با این شکل تخصیص یابد، ‌به مدیران شرکت ها پیام سودآوری و بهره وری منتقل می شود. سازمان بورس تصمیم گرفته برای شرکت هایی که بهره وری و سودآوری دارند، تسهیلات خاصی ایجاد و برای آنها یک کانال سبز ایجاد کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ