کد خبر: ۱۰۴۵۱۷
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۷/۲۹

تصمیمی مثبت برای صنعت بورسی و عدم افزایش قیمت بنزین/ توصیه به مذاکره اما...
معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد:

تصمیمی مثبت برای صنعت بورسی و عدم افزایش قیمت بنزین/ توصیه به مذاکره اما...

معاون اول رئیس‌جمهور با اعلام پرهیز ازبخشنامه‌های خلق‌الساعه، از تخصیص۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از یک صنعت صنعت بورسی و عدم افزایش قیمت بنزین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسحاق جهانگیری در مراسم روز ملی صادرات با اشاره به تجربه ناموفق سه باره با پیمان سپاری ارزی گفت: نمی‌خواهیم بخشنامه‌های خلق‌الساعه بدهیم. چرا که می‌دانیم ثبات ، عامل موفقیت‌ بوده و باید منافع 80 میلیون ایرانی را در نظر گرفت.

وی با اشاره اینکه رئیس جمهور بر خلاف دور قبل که بر برجام متمرکز بود در دور جدید برای مسائل اقتصادی وقت بیشتری می‌گذارد، افزود: دولت در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات تصمیم بلندمدت نگرفته است. بنابراین بخش خصوصی پیشنهادات اصلاح فرایند را اعلام کند. زیرا اگر مردم باهم باشند و به آمریکایی‌ها بگویند اقتصاد ایران به این راحتی‌ها قابل فروپاشی نیست، تحریم‌ها طولانی نخواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط فعلی،مدیر ریسک‌پذیر می‌خواهیم اما در حالی تاکنون اجازه برکناری منشی را هم نداشته‌ام که قلم و کاغذی ندارم تا کسی را برکنار کنم. پس انتظار نداشته باشید وکیل و وزیر را تغییر دهیم.

تصمیمی مثبت برای حمایت از داروسازان و منتفی بودن افزایش قیمت بنزین

جهانگیری با بیان اینکه تحریم داخلی واژه تلخی بوده که باید تهدید به فرصت تبدیل شود، افزود:‌ با موافقت مقام معظم رهبری 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی را تبدیل به ریال و به شرکت‌های دارویی خواهیم داد .

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخلاف اعلام نظر برخی، افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی شدنی نیست و جامعه کشش ندارد. باید سیاست‌های حرکت از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد آزاد گام به گام باشد.

توصیه برخی به مذاکره با آمریکا است اما...

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: توصیه برخی این است که حرف ترامپ برای مذاکره را بشنویم و قبول کنیم اما روحیه و غیرت ایرانی اجازه نمی‌دهد. توافق و امضا کردیم و شورای امنیت هم بر آن مهر تائید زد اما اگر یک نفر بگوید آن را قبول ندارد، برویم بگوییم که چه چیزی را قبول دارید تا ما آن را اجرا کنیم؟ این خلاف روحیه جوانمردی است. ترامپ باید دست از کار اشتباه بردارد تا از موضع برابر و انسانیت با هم صحبت کنیم.

جهانگیری ادامه داد:‌ قبل از شروع تحریم ایران از 13 آبان و مربوط به نفت، حمل و نقل و بانک، تحریم‌ها آغاز شده و برخی کشورها تسلیم ترامپ شده و خرید نفت ایران را به صفر رسانده‌اند اما دست بسته نبوده‌ایم و راهکاری پیدا کردیم. راه دشوار است و باید اراده کنیم که این راه دشوار را حل و فصل کنیم. زیرا تحریم آمریکا، تصمیم سیاسی و اقتصادی صرف علیه حکومت و دولت ایران نبوده، بلکه بر علیه ملت ایران است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ