کد خبر: ۱۰۴۵۳۰
۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۷/۳۰

آخرین مواضع وزیرخزانه داری آمریکا درباره نفت ایران و قطع سوئیفت/ شرط معافیت

آخرین مواضع وزیرخزانه داری آمریکا درباره نفت ایران و قطع سوئیفت/ شرط معافیت

وزیر خزانه داری آمریکا از اجرای دو برنامه مهم به صفر رساندن صادارت نفت ایران و قطع سوئیفت خبر داد و شرط معافیت مشتریان نفت ایرانرا اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، استیون منوچین به رویترز گفت: خریداران نفت ایران باید بیشتر از 20 درصدی که در سال های 2013 تا 2015 ملزم بودند، واردات را کاهش دهند تا بتوانند از معافیت های آمریکا برخوردار شوند.

وی در مورد آثار تحریم ایران بر قیمت نفت هم توضیح داد: قیمت نفت افزایش یافته و کاهش صادرات نفت ایران بر قیمت نفت اثر گذاشته شده است . در این میان با اجرای تحریم ها ، فشار بسیار زیادی بر اقتصاد دو سال آینده ایران مشاهده خواهد شد چرا که هر چند انتظاری برای صفر شدن صادرات نفت ایران در ماه آینده نیست اما در نهایت این هدف محقق خواهد شد.

منوچین در مورد سوئیفت هم گفت: واشنگتن مذاکراتی با این نهاد انجام داده تا روابط مالی و بانکی با ایران قطع شود. هدف این است که شرکت های تحریم شده ایران نه از طریق سوئیفت و نه از هر مکانیسم دیگری قادر به انجام مبادلات مالی نباشند. وزارت خزانه داری آمریکا هم در اسرع وقت بانک هایی را مشخص می کند که می توانند مبادلات مالی مربوط به خرید کالاهای بشردوستانه را انجام دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ