کد خبر: ۱۰۴۵۳۹
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۷/۳۰

اما و اگرهای نماینده مجلس به موافقت روحانی با افزایش حقوق کارکنان دولت

اما و اگرهای نماینده مجلس به موافقت روحانی با افزایش حقوق کارکنان دولت

یک نماینده مجلس اما و اگرهایی به موافقت رئیس جمهور با افزایش حقوق کارکنان دولت مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسینی با اشاره به موافقت رئیس جمهور برای افزایش مجدد حقوق کارکنان به خانه ملت اظهار داشت: افزایش حقوق و دستمزد از لحاظ قانونی و اقتصادی باید متناسب با میزان نرخ تورم باشد. سال گذشته در زمان تدوین قانون بودجه نرخ تورم 10 درصد برآورد شد.

وی ادامه داد: طبق قانون بوجه سال 97 ،افزایش حقوق برای افراد ضعیف بیشتر و برای افراد قوی با حقوقی بالاتر از 5 میلیون تومان افزایشی صورت نگیرد. به عبارتی افزایش حقوق ها پلکانی انجام شود.

این نماینده با اشاره به افزایش تورم در 6 ماه ابتدای سال، افزود: اتفاقاتی که نیمه اول سال افتاد سطح معیشت مردم را پایین تر قرار داد و مشکلاتی برای افراد حقوق بگیر ایجاد کرد چرا که سطح درآمد ثابت ماند اما میزان هزینه های مورد نیاز بر اثر مشکلات اقتصادی بالا رفت. از لحاظ قانونی افزایش حقوق و دستمزد در دولت مجرای قانونی دارد ولی با توجه به ماده 29 قانون برنامه ششم هر بخشنامه، مصوبه و دستور العملی که صادر می شود باید اعتبار آن در قانون بودجه  دیده شده باشد و جای سوال باقی است که برای افزایش حقوق کارکنان در قانون بودجه چنین پیش بینی صورت گرفته است یا خیر؟

حسینی با اشاره به قانون بودجه سال 97 توضیح داد: در بوجه افزایش حقوق و دستمزد در این حد که مدنظر دولت است را پیش بینی نکردیم لذا نیاز است درآمد و منابع مورد نیاز پیشنهاد و در مصوب مجلس شود. به طور مثال دولت می تواند از محل درآمدهای حاصل از افزایش نرخ ارز رقمی با بابت افزایش حقوق اقشار آسیب پذیر، حقوق بگیر و بازنشسته  اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید حقوق افراد با درآمد یک تا 3 میلیون را افزایش دهد، ادامه داد: در اینکه دولت باید از اقشار آسیب پذیر حمایت کند شکی نیست اما اینکه این حمایت در قالب بسته حمایتی باشد یا تحت افزایش حقوق باشد هنوز در دولت نهایی نشده و باید برای هر تصمیم از مجلس مجوز بگیرد.

وی افزود: اقشار کم درآمد هدف حمایت دولت هستند  و افزایش حقوق ها نیز برای درآمدهای زیر 3 میلیون تومان است اما اینکه قرار است پلکانی باشد یا خیر بحث دیگری است. افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد و این به معنا افزایش تا سقف تورم نیست، اما از آنجایی که تورم اثر بیشتری بر اقشار کم درآمد  دارد انتظار می رود به این قشر توجه بیشتری شود.

حسینی در خصوص بسته حمایتی هم گفت: بارها موضوع را از دولت پیگیری کرده ایم اما همچنان آثار عملی و روشنی ازآن نداریم. قرار بود قبل از 13 آبان حمایت صورت گیرد اما همچنان خبر دقیقی مبنی بر اینکه در چند روز آینده و به چه کیفیتی حمایت های صورت می گیرد نشنیدیم.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ