کد خبر: ۱۰۴۵۵۴
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۷/۳۰

لیدر پالایشگاه ها خوش خبر شد / اثر مثبت مصوبه مهم هیات دولت

لیدر پالایشگاه ها خوش خبر شد / اثر مثبت مصوبه مهم هیات دولت

پالایشگاه بندرعباس اثر مصوبه مهم و مثبت هیات دولت درباره محاسبه قیمت خوراک، قیمت گذاری محصولات و... را اعلام کرد و از افزایش ۱۰ درصدی قیمت فروش و تغییر سود هر سهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی  ابلاغ دیروز و انتشار امروز مصوبه مهم 22 مهر هیات وزیران برای پالایشگاه ها که مربوط به مسائل مهم این گروه از جمله محاسبه قیمت خوراک، قیمت گذاری محصولات، نرخ تسعیر خوارک، صادرات و... بود ، پالایشگاه بندرعباس به عنوان اولین شرکت از 6 شرکت حاضر در بورس و فرابورس اقدام به شفاف سازی کرد و از افزایش 10 درصدی قیمت فروش محصولات خبر داد.

"شنبدر" که لید شرکت های پالایشی محسوب می شود، اعلام کرد: بر اساس مصوبه 29 مهر هیئت وزیران از اول آبان، نرخ تسعیر ارز برای محاسبه قیمت خوراک پالایشگاه ها (نفت خام و میعانات گازی ) و فرآورده های تحویلی از پالایشگاه ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی)و فرآورده های ویژه تولیدی برابر با متوسط ماهانه نرخ ارز در سامانه نیما خواهد بود که موضوع فوق منجر به تغییر سود هر سهم می شود .

این شرکت قیمت دلار قبل و بعد از ابلاغ مصوبه فوق را 4200 و 8000 تومان اعلام کرده است.

براساس این گزارش، طبق این مصوبه که دیروز توسط اسحاق جهانگیری به 5 وزارتخانه نفت ، اقتصاد، صنعت ، دفاع و کار و سازمان برنامه و بانک مرکزی ابلاغ شده ، از فردا اول آبان نرخ تسعیر ارز برای محاسبه قیمت خوراک پالایشگاه ها (نفت خام و میعانات گازی) و فرآورده های تحویلی از پالایشگاه ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران نیز (پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی)، برابر با متوسط ماهانه نرخ ارز در سامانه نیما محاسبه می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ