کد خبر: ۱۰۴۵۶۴
۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۸/۱

پاسخ به دو انتقاد فعالان از عدم بازنگری در توقف نمادهای ۲۰ درصدی و توضیحات تکراری شرکت ها
رییس سازمان بورس به بورس پرس اعلام کرد:

پاسخ به دو انتقاد فعالان از عدم بازنگری در توقف نمادهای ۲۰ درصدی و توضیحات تکراری شرکت ها

رئیس سازمان بورس در خصوص انتقاد فعالان بازار به عدم بازنگری در دستورالعمل توقف نمادها به دلیل نوسان ۲۰ درصدی و عدم تاثیر توضیحات تکراری مدیران توضیحاتی داد.

شاپور محمدی درگفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، در خصوص عدم امکان بازنگری در دستورالعمل توقف نمادها به دلیل نوسان 20 درصدی و لزوم توجه مدیران به توضیحات غیر تکراری گفت: دو نکته در این خصوص وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی اینکه بازار چه دچار ترس و پنیک شود و چه سرمایه گذاران از لحاظ روانی وضعیتی پیدا کنند که دچار تعجیل در خرید شوند، هر دو حالت می تواند به سرمایه گذار آسیب بزند. بنابراین اولین هدف از وقفه دادن این است که سرمایه گذار فرصت تحلیل پیدا کرده، از جو زدگی جلوگیری و از اثر شایعات کاسته شود. در عین حال به مدیران اعلام می شود اگر در شرکت مورد نظر اطلاعاتی وجود دارد که سرمایه گذار باید بداند، باید آن را افشا کند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه فعالان بازار منتقد این مسئله هستند که مدیران در افشای اطلاعات اعلام می کنند نوسان 20 درصدی تاثیری بر صورتهای مالی نداشته و توضیحات کلیشه ایی می دهند، به بورس پرس توضیح داد: اینکه برخی شرکت ها اطلاعات را افشا نمی کنند چنانچه تعدیلاتی بدهند که با ادعای قبلی انها فرق کند رسیدگی و ثبت می شود.

محمدی ادامه داد: مدیران شرکت ها خواهند دید اگر در اعلام این اظهارات دقت نکرده باشند،سازمان بورس مدیران تا 120 میلیون تومان و شرکت ها تا 250 میلیون تومان جریمه خواهد کرد علاوه بر اینکه در مستندات آنها ثبت می شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ