کد خبر: ۱۰۴۵۶۵
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۸/۱

انتقاد از تصدی گری دولت/ کار توام با تهمت و دادگاه و گلایه از بخش خصوصی
معاون ویر اقتصاد اعلام کرد:

انتقاد از تصدی گری دولت/ کار توام با تهمت و دادگاه و گلایه از بخش خصوصی

رییس سازمان خصوصی سازی از تصدی گری دولت انتقاد و از بخش خصوصی گلایه کرد و گفت: کار ما توام با دادگاه و تهمت بوده ولی این کار پرفراز و نشیب را پیش گرفته ایم و به انتهای راه نیز نرسیده ایم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،میرعلی اشرف پوری حسینی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی گفت: سازمان خصوصی سازی اعتقاد دارد رشد اقتصادی الزاماتی دارد از جمله اینکه باید دولت از صحنه اقتصاد کمرنگ شود.رقابت بخش خصوصی با دولت توجیهی ندارد. نگاه ما به خصوصی سازی به میزان واگذاری ها نیست، بیش از ۷۰۰ بنگاه را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم اما این افتخار نیست چراکه  دولت در بخش های مختلف تصدی گری می کند.

وی افزود: رقابت بخش خصوصی با دولت معنا ندارد، به آمار خصوصی سازی صرفا از جهت اینکه چند بنگاه واگذار شد یا حجم آن چقدر است، نگاه نمی کنیم بلکه در سال های گذشته 100 میلیارد دلار به بخش خصوصی منتقل کردیم، بیش از 700 بنگاه را که در اختیار دولت بود، واگذار کردیم، ولی دولت در برخی زمینه های اقتصادی بسیار کوچک و غیرمهم نیز حضور تصدی گرایانه دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای کسانی که تصدی گری می کنند، خوشایند نیست. پس کار ما توام با دادگاه و دادگاه رفتن و تهمت و بهتان بوده ولی این کار پرفراز و نشیب را پیش گرفته ایم و به انتهای راه نیز نرسیده ایم. وقتی سازمانی این چنین شجاعانه برای کنار زدن دولت از تصدی گری ها تلاش می کند، انتظار داریم بخش خصوصی نیز جلو بیاید. از اتاق بازرگانی گله داریم چرا با ما همراهی نمی کند. اگر جایی قیمت مزایده بالا است چرا اعتراض نکرده و در مزایده ها شرکت نمی کنند.

پوری حسینی گفت: اقدامات خصوصی سازی برای سهام عدالت طی دو سال گذشته حائز اهمیت است. در حالی که با 49 میلیون نفر تماس اینترنتی برقرار کرده ایم و صورت حساب آنها را صادر کرده ایم،سود نیز میان آنها توزیع شده است. به ایرانی می اندیشیم که اقتصاد آنها دست بخش خصوصی باشد و دولت کنار بایستد و تنظیم مقررات کند، نه اینکه وسط میدان تصدی گری کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ