کد خبر: ۱۰۴۵۷
۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰

توضیحات سازمان بورس درباره فروش ۲۴.۵ میلیون سهم توسط

توضیحات سازمان بورس درباره فروش ۲۴.۵ میلیون سهم توسط "وبوعلی"

سازمان بورس در مورد فروش ۲۴.۵ میلیون سهم شرکت پتروشمیران توسط سرمایه گذاری بوعلی توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس شرکت سرمایه گذاری بوعلی که با سرمایه اسمی 80 میلیارد تومانی در تابلوی فرعی معاملات بورس حضور دارد و با توقف نماد از 26 بهمن و بازدهی منفی 12 درصدی سهام در سال جاری مواجه است، با توضیحات سازمان بورس در مورد فروش سهام شرکت پتروشمیران و نامه این شرکت به سازمان بورس روبرو شده است.

براساس این گزارش، این شرکت در نامه 26 بهمن 93 به سازمان بورس اعلام کرد که در نظر دارد 24.5 میلیون سهم شرکت پتروشمیران را از طریق مزایده عمومی و بر اساس ارزیابی انجام شده به مبلغ بیش از 47 میلیارد و 213 میلیون تومان (هر سهم 19.271 ریال) واگذار کند. شرکت سود فروش سهام مذکور را بیش از 44 میلیارد و 569 میلیون تومان (به ازای هر سهم 557 ریال) برآورد و زمان بازگشایی پاکت های مزایده را 29 بهمن اعلام کرده بود.

این شرکت براساس مبایعه نامه 30 بهمن، 24.5 میلیون سهم شرکت پتروشمیران را به ارزش 40 میلیارد تومان (هر سهم16.326 ریال) به شرکت آتیه سازان دی(سهامی خاص) واگذار کرده و سود واگذاری را بیش از 37.2 میلیارد تومان (به ازای هر سهم 465 ریال) اعلام کرد.

در این میان طبق گزارش کارشناس رسمی دادگستری در 30 دی 93 ارزش هر سهم شرکت پتروشمیران 19.271 برآورد شده  ولی بر اساس مصوبه هیئت مدیره در 30 بهمن، به دلیل عدم دریافت هیچ گونه پیشنهاد قیمت جهت مشارکت در مزایده و اعلام آمادگی شرکت آتیه سازان دی جهت خرید سهام موضوع مزایده به مبلغ مقطوع 40 میلیارد تومان (هر سهم 16.326 ریال)، هیئت مدیره با ترک تشریفات مزایده و فروش سهام به شرکت آتیه سازان دی موافقت کرد ه است. بر همین اساس مبایعه نامه مندرج در بند 2 تنظیم شده است.

این درحالی است که شرکت آتیه سازان دی مالک 3.38 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری بوعلی و عضو حقوقی هیئت مدیره شرکت است و با عنایت به احتمال این که معامله مذکور درون گروهی انجام شده باشد ،از شرکت درخواست شد نحوه ارتباط با شرکت آتیه سازان دی را توضیح دهد.

شرکت سرمایه گذاری بوعلی هم طی نامه ایی اعلام کرده است:" شرکت آتیه سازان دی با برخورداری از حدود هزار سهامدار حقیقی متشکل از پرسنل محترم شرکت های عضو گروه بانک دی، هیچ گونه رابطه حقوقی با شرکت های عضو گروه مالی موصوف ندارد."

بنابر اعلام سازمان بورس و طبق اطلاعات دریافتی در 11 اسفند بیش از 38.7 میلیارد تومان از ارزش معامله فوق دریافت شده است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ