کد خبر: ۱۰۴۵۷۶
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۸/۱

کلاهبردار بورسی ۸.۶ میلیارد تومانی در اراک دستگیر شد/ جزییات
فرمانده انتظامی استان مرکزی:

کلاهبردار بورسی ۸.۶ میلیارد تومانی در اراک دستگیر شد/ جزییات

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی خبر داد با عنوان سرمایه گذاری در بورس اقدام به کلاهبرداری بیش از ۸.۶ میلیارد تومان از ۷۴ نفر کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی به صدا و سیما گفت: فردی که تحت عنوان امتیاز و سرمایه گذاری در بورس از 74 نفر از شهروندان اراکی حدود 8.6 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

وی افزود: در پی ارجاع چندین فقره پرونده به پلیس درخصوص کلاهبرداری میلیاردی فردی در سطحی کلان ، گروهی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی استان بررسی تخصصی این پرونده را آغاز کردند. در تحقیقات از مالباختگان مشخص شد که در چند سال اخیر فردی با استفاده از امتیاز بورس و تبلیغ سرمایه گذاری بورس و با تحریک و اغفال شهروندان با شگردهایی متقلبانه از آنان کلاهبرداری کرده و پس از پرداخت اندک سودی به آنها،‌اقدام به صدور چک بلامحل و یاسفته به آنان کرده و بعد از مدتی متواری شده است.

این مقام مسئول افزود:‌ با ادامه یافتن تحقیقات پلیس مشخص شد این فرد مدتی است به همراه خانواده از اراک گریخته و هیچ گونه اطلاعی از وی در دست نیست. در روند رسیدگی به پرونده، سرانجام اطلاعاتی از برنامه ریزی متهم برای خروج از کشور به دست آمد و بلافاصله با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، دستور ممنوع الخروج بودن متهم از کشور صادر شد.

عزیزی ادامه داد: با توجه به افزایش شاکیان این پرونده و مبالغ بالای کلاهبرداری این فرد از مالباختگان،‌در اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی شبانه روزی کارآگاهان پلیس که چندین ماه به طول کشید،‌ متهم در یک منزل استیجاری در شهرستانی دیگر شناسایی و برنامه ریزی عملیاتی برای دستگیری وی آغاز شد.

وی گفت:‌ با برنامه ریزی دقیق کارآگاهان پلیس، متهم در مخفیگاه دستگیر و بعد از انتقال به پلیس آگاهی استان و در مراحل بازجویی ها با مشاهده اسناد و مدارک موجود به 74 فقره کلاهبرداری به مبلغ 86 میلیارد و 740 میلیون ریال در شهرستان اراک اعتراف کرد و با صدور قرار 20 میلیارد تومانی، روانه زندان شد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ