کد خبر: ۱۰۴۶۱۹
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۸/۲

حمایت رئیس سازمان بورس از برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد برای آینده بازار

حمایت رئیس سازمان بورس از برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد برای آینده بازار

رئیس سازمان بورس از برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد برای آینده بازار سرمایه حمایت کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی در واکنش به اعلام دیروز برنامه مفصل فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی اقتصاد برای بورس به سنا گفت: دژپسند از تخصص اقتصادی بالایی برخوردار بوده و در موقعیت ها و سمت های اجرایی تخصصی مختلفی حضور داشته و با اقتصاد ایران به طور کامل آشنا است . همچنین استقلال رای، تخصص بالا، صداقت و سلامت از جمله وی است.

وی افزود: جزییاتی که از طرف دژپسند به عنوان سیاست های جدید بازار سرمایه اعلام شد، همه بخش های این بازار را پوشش می دهد. همچنین سیاست های اعلامی شده مربوط به توسعه ابزارهای مالی جدید اسلامی، با تکیه بر تعریف ابزارهای مشتقه بر روی ابزارهای مالی پایه اسلامی مانند اوراق مرابحه، اوراق مشارکت و غیره است.

این مقام مسئول ادامه داد: به کارگیری ابزار فروش استقراضی برای افزایش ثبات بازار سرمایه، افزایش شفافیت و بهبود گزارشگری مالی با تکیه بر  IFRS، حمایت از سهام داران خرد، ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری، بهبود نقدشوندگی، تلاش برای بین المللی شدن بازار سرمایه، افزایش فعالیت بورس های کالایی، تقویت نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه ها، افزایش تعدد و‌ تنوع نهادهای مالی، ارتقای زیرساخت های سخت افزاری و‌ نرم افزاری بازار سرمایه از دیگر برنامه هایی است که در دستورکار قرار گرفته است.

محمدی گفت: همگی این سیاست ها نشان دهنده آشنایی وی با بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه است. همچنین اعتقاد وی را به ارتقای جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به این سیاست ها حضور دژپسند در وزارت اقتصاد به تقویت، افزایش کارایی و توسعه فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه کمک می کند. البته حضور وی در حوزه های برنامه ریزی کلان بازار پول و تدوین قوانین و مقررات پایه مانند قوانین بودجه، قوانین تجارت نشان دهنده میزان اشراف وی به حوزه های مختلف اقتصادی است که در وزارت اقتصاد این تخصص ها و تجارب بسیار ارزشمند است.

محمدی ادامه داد: روحیه علمی و قاطعیت آقای دکتر دژپسند در تصمیم گیری، می تواند در برون رفت از چالش ها و‌ حل مشکلات اقتصادی کشور بسیار مفید باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ