کد خبر: ۱۰۵۶۲۵
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۸/۴

۲ اصل مهم برای اصلاح نظام بانکی و راهکار مشکل مطالبات معوق بدهکاران
​مدیر عامل بانک صادرات مطرح کرد:

۲ اصل مهم برای اصلاح نظام بانکی و راهکار مشکل مطالبات معوق بدهکاران

​مدیرعامل بانک صادرات ضمن اشاره به دو رکن اصلی برای دست‌یابی به اصلاح نظام بانکی،یکی از بهترین راهکارهای حل مشکل بخشی از مطالبات معوق بدهکاران بانکی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حجت‌اله صیدی در نشست راهکارهای کوتاه‌مدت اصلاح نظام بانکی در نمایشگاه اینوکس کیش گفت: قوانین فعلی خوب و کارآمد است و نیازی به قوانین جدید نیست اما الزام به رعایت آنها است که می‌تواند شرایط برون‌رفت از چالش ها و برخی بن بست‌های موجود را فراهم کند.ارائه راهکارهای بنیادی و الزام به رعایت قوانین موجود دو رکن اصلی برای دست‌یابی به اصلاح نظام بانکی است.

وی با بیان اینکه بر پایه همین قوانین می‌توان برنامه بلند مدت اصلاح نظام بانکی را تدوین کرد، افزود: در نظام بانکی اگرچه چالش‌هایی وجود دارد اما با بحران مواجه نیست.بدهی دولت به نظام بانکی مرتبا در حال افزایش است و باید برای جلوگیری از آثار مخرب بیشتر آن راهکارهایی ارائه شود.اگرچه بانک‌ها در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، سهم عمده‌ای در حمایت از بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه بر عهده دارند، اما فشار تسهیلات تکلیفی بر بانک‌ها را نباید نادیده گرفت.

این مقام مسئول درباره چالش استفاده از راهکار تأمین سرمایه در گردش برای آن دسته از بدهکاران بانکی که به دلیل عوامل محیطی دچار تعویق در بازپرداخت اقساط تسهیلات شده‌اند، گفت: این یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکل بخشی از مطالبات معوق است اما برای بکارگیری این راهکار باید دو موضوع مهم را در نظر گرفت. نخست بحث عدم شفافیت برخی از بدهکاران بانکی و دیگری سخت‌گیری دستگاه‌های نظارتی است.

صیدی افزود: برای ترزیق مجدد منابع، نیازمند بررسی دقیق وضعیت بدهکاران بانکی هستیم، زیرا هدف از این‌کار تقویت وام‌گیرنده برای پرداخت معوقات قبلی و نه بدهکارتر کردن وی است. از سوی دیگر، باید در این خصوص پاسخگوی نهادهای نظارتی نیز باشیم. از این رو، وضعیت بدهکار بانکی باید از شفافیت لازم برای بررسی کارشناسی برخوردار باشد.

حمید تهران‌فر مدیرعامل بانک کارآفرین نیز درخصوص همین مساله گفت: این راهکار باید مشمول بدهکارانی شود که نیازمند سرمایه در گردش برای فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود اما معطل‌مانده مجموعه خود هستند، نه طرح‌هایی که در مراحل اولیه پیشرفت قرار دارند.به‌عنوان مثال از این راهکار می‌توان برای فعال‌سازی واحدهایی که تجهیزات نصب‌شده غیرفعال دارند اما به دلیل نبود سرمایه در گردش متوقف شده‌اند، استفاده کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ