کد خبر: ۱۰۵۶۴۱
۰:۰ - ۱۳۹۷/۸/۵

کانال مالی اروپا - ایران قبل از ۱۳ آبان آماده می شود / اجرا از اوایل زمستان

کانال مالی اروپا - ایران قبل از ۱۳ آبان آماده می شود / اجرا از اوایل زمستان

دیپلمات های اروپا اعلام کردند کانال مالی و ساز و کار اتحادیه اروپا برای تسهیل پرداخت پول اقلام صادراتی ایران قبل از ۱۳ آبان به شکل نمادین آماده می شود اما از اوایل زمستان عملی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رویترز از قول دیپلمات های اروپا  اعلام کرد ، قبل از دور جدید تحریم های آمریکا از 13 آبان ، روش ارتباط مالی و ساز و کار اتحادیه اروپا برای تسهیل پرداخت پول اقلام صادراتی ایران به شکل نمادین آماده می شود اما زمان اجرا و عملی شدن آن از اوایل زمستان آغاز خواهد شد.

هدف از ایجاد این وسیله یا کانال جدید حفاظت از آزادی فعالان اقتصادی کشورهای اروپایی برای انجام مبادلات مشروع با ایران عنوان شده است.

مقر اداره این کانال مالی از جمله مسائلی است که هنوز به اتمام نرسیده اما ساز و کار پیشنهادی اتحادیه اروپا قبل از شروع تحریم های نفتی آمریکا به طور نمادین آغاز به کار خواهد کرد.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا از چین و روسیه دعوت خواهد کرد تا به این کانال بپیوندند تا از پیامدهای تحریم آمریکا مصون باشند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا قبلا" گفته بود طرح اتحادیه اروپا برای ایجاد ساز و کار ویژه با هدف دور زدن تحریم های ایران شدیدا غیر سازنده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ