کد خبر: ۱۰۵۷۱۲
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۸/۶

انجمن زغال سنگ به تفاهم با ذوب آهن امیدوار شد / فرمول جدید تا آخرماه

انجمن زغال سنگ به تفاهم با ذوب آهن امیدوار شد / فرمول جدید تا آخرماه

انجمن زغال سنگ با ابراز امیدواری به تفاهم نامه جدید با ذوب آهن، اعلام کرد پایان آبان در مورد تعیین فرمول قیمت گذاری تصمیم گیری می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بعد از اعلام خبر بد هفته گذشته انجمن زغال سنگ به ذوب آهن منبی بر قطع تحویل زغال سنگ از اول آبان که منجر به صف فروش سنگین و کاهش قیمت سهام این شرکت فرابورسی شد، انجمن زغال سنگ در رویکردی تازه ابراز امیدواری کرد تا از طریق تفاهم نامه ایی جدید با ذوب آهن ، این موضوع برطرف شود.

این انجمن اعلام کرد: با مذاکرات انجام‌شده با وزارت صمت و نمایندگان مجلس، قول دفاع از قیمت عادلانه زغال‌سنگ و آمادگی ذوب‌آهن جهت مذاکرات سازنده، اولین جلسه نمایندگان هیات‌مدیره انجمن و ذوب‌آهن روز گذشته برگزار شد.

در خصوص کلیات بخش کیفیت قراردادهای فروش زغال‌سنگ توافق کلی به عمل آمد و مقرر شد رطوبت 10 درصد، خاکستر 10.5 درصد، مواد فرار، پلاستومتری و گوگرد که در قراردادهای قبلی هم وجود داشت آورده شود و همچنین پارامتر CSR به قراردادها اضافه شود و برای آن، یک عدد متناسب با زغال‌سنگ ایران تعریف کنند و از آن حد به بالا پاداش در نظر گرفته شود ولی هیچ‌گونه جریمه‌ای برای این گزینه در نظر نگیرند تا معادنی که CSR بالا دارند تشویق به سرمایه‌گذاری و تولید بیشتر شوند.

همچنین قرار شد یک جلسه دیگر برای نهایی کردن بحث کیفیت و یک جلسه هم برای فرمول قیمت‌گذاری بر مبنای درصدی از شمش فولاد برگزار شود و نهایتاً تا آخر آبان ماه در خصوص کلیه موارد به تفاهم برسند. با توجه به جو مثبت حاکم بر مذاکرات و حمایت‌های وزارت صنعت، به نظر می‌رسد درمجموع فضای خوبی جهت حل مشکلات ایجادشده است.

با توجه به جایگاه قانونی انجمن زغال‌سنگ جهت دفاع از منافع معدن کاران و کلیه فعالان این حوزه، قطعاً هرگونه توافق پس از تصویب هیات‌مدیره و تولیدکنندگان بزرگ زغال‌سنگ اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ