کد خبر: ۱۰۵۷۲۰
۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۸/۷

جریمه خودروسازان بدعهد در تحویل محصولات
نماینده مجلس اعلام کرد:

جریمه خودروسازان بدعهد در تحویل محصولات

سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، گفت: خودروسازانی که به موقع محصولات پیش فروش شده را تحویل ندهند باید به مشتریان جریمه تاخیر پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی ملکی در خصوص پایبندی به تعهدات تحویل خودرو توسط خودروسازان به خانه ملت گفت: طرح‌های پیش فروش بلند مدت خودرو و تحویل یک ساله و نیمه خودرو در قالب طرح های ارائه شده توسط خودروسازان داخلی نشان از کاهش تولید و کمبود قطعه دارد. برخی از قطعه سازان، قطعات مورد نیاز تولید کنندگان را در اختیار آنها قرار نمی‌دهند و برخی از خودروسازان نیز توان واردات لوازم مورد نیاز را ندارند.

وی افزود: در سال‌های گذشته با توجه بالا بودن میزان تولید و در دسترس بودن قطعات طرح‌های بلند مدت پیش‌فروش خودرو توسط خودروسازان داخلی ارائه نمی‌شد و بسیاری از مردم در طرح‌های پیش فروش خودرو ثبت نام کرده‌اند. بر این اساس شرکت های خودروسازی باید به مشتریان جریمه تاخیر پرداخت کنند.

ملکی تاکید کرد: اگر خودروسازان از پرداخت سود دیرکرد نسبت به مشتریان امتناع کنند با آنها برخورد می‌شود. در سال‌های گذشته خودرو به تعداد کافی وجود داشت و خودروسازان آنها را به بازار عرضه می‌کردند، عدم عرضه خودرو به بازار حکایت از بروز مشکل در مسیر تولید دارد که باید با انجام برخی اقدامات این مشکل از مسیر تولیدکنندگان برداشته شود تا آرامش مجدد به بازار خودرو بازگردد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ