کد خبر: ۱۰۵۷۲۱
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۸/۶

رکورد ۷ ساله عرضه نفت خام در بورس شکست/جزئیات معامله

رکورد ۷ ساله عرضه نفت خام در بورس شکست/جزئیات معامله

نفت خام ایران پس از گذشت ۷ سال از اولین عرضه نفت در بورس، بالاخره با قیمت ۷۴.۸۵ دلار به ازای هر بشکه در بورس انرژی معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس،آغاز عرضه محموله یک میلیون بشکه ای نفت خام در بورس انرژی ساعت 14 آغاز شد.سه خریدار برای حضور در این رقابت اعلام آمادگی کرده اند، یکی از این خریداران که یک شرکت چند ملیتی است کنار کشید. کارگزار این شرکت، شرکت کارگزاری رضوی بود.

بالاخره با همه بیم و امیدها برای انجام معامله، ۲ پیشنهاد خرید در مقابل سفارش فروش محموله نفت یک میلیون بشکه ای عرضه شده در بورس بر روی تابلوی معاملات نشست که بالاترین درخواست برای خرید یک محموله ۳۵ هزار بشکه ای نفت خام، قیمت ۶۲.۴ دلار به ازای هر بشکه است. پیشنهاد دیگر برای خرید این محموله، قیمت ۶۱.۸۵ دلار به ازای هر بشکه اعلام شده است.

شرکت ملی نفت نرخ پایه اعلامی را به ۷۴.۸۵ دلار به ازای هر بشکه کاهش داد. تعداد متقاضیان خرید نفت از بورس انرژی هم به شدت افزایش یافت و تقاضاهای ثبت شده در این زمینه، به ۸ عدد رسید. قیمت های پیشنهادی متقاضیان خرید نفت از بورس انرژی بین ۶۱.۸۵ تا ۶۹.۸۲ دلار به ازای هر بشکه قرار دارد.

یکی از متقاضیان، درخواست خرید ۸ محموله ۳۵ هزار بشکه ای نفت خام با قیمت ۷۴.۸۵ دلار را داد و موفق به خرید این ۸ محموله شد. دو متقاضی دیگر، خواهان خرید یک محموله ۳۵ هزار بشکه ای نفت خام با قیمت های ۶۵.۵۵ و ۶۸.۶۵ دلار بودند که موفق نشدند.

سه شرکت کارگزاری بانک پارسیان، بانک رفاه کارگران و خبرگان سهام سه کارگزار خریدار ۸ محموله نفت خام سبک ایران در بورس انرژی بودند. کارگزاری خبرگان سهام وابسته به صندوق بازنشستگی نفت، خریدار ۱۴۰ هزار بشکه نفت خام از بورس انرژی بود و ۱۴۰ هزار بشکه مابقی را دو شرکت کارگزاری بانک پارسیان و بانک رفاه کارگران از آن خود کردند.

با توجه به معامله موفق امروز عرضه نفت خام در بورس انرژی و شکستن طلسم این معامله پس از ۷ سال، خبرها حاکی است عرضه محموله های یک میلیون بشکه ای نفت خام در بورس انرژی به صورت هفتگی و در یک نوبت ادامه خواهد یافت.فهرست خریداران امروز نفت از بورس انرژی، مجموعه ای از شرکت های خصوصی هستند که وابستگی آنها مشخص نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ