کد خبر: ۱۰۵۷۳۲
۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۸/۷

اسامی اولین خریداران نفت تاییید نشد / جرم افشای نام
توسط مدیرعامل بورس انرژی:

اسامی اولین خریداران نفت تاییید نشد / جرم افشای نام

مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه افشای اسامی خریداران در بورس، جرم و این اطلاعات جزو اسرار مشتریان و محرمانه است، گفت: این اسامی را تایید نمی کنم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی حسینی با اشاره به اینکه عرضه و فروش نفت خام در بورس انرژی امروز، تاریخی بود، به صدا و سیما تصریح کرد: استقبال مطلوب شکل گرفت و معاملات به خوبی انجام شد.

وی درباره اسامی منتشر شده به عنوان خریداران نفت گفت: این اسامی قابل تایید نیست. زیرا بر اساس قانون اوراق بهادار، ­افشای اسامی خریداران، جرم است و این اطلاعات جزو اسرار مشتریان و محرمانه است و فقط مقامات قانونی بر حسب درخواست، می توانند این اطلاعات را در اختیار بگیرند و. این موضوع منحصر به معاملات بورس انرژی نیست بلکه در دیگر بورس های کشور هم وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: معاملات در بورس شفاف است و تمام اطلاعات معامله به استثنای اسامی خریداران، اطلاع رسانی و حداکثر نظارت ممکن بر معلامات اعمال می شود.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت ملی نفت فروشنده نفت خام در بورس انرژی است، شرایط، بانک ها و قیمت ها پایه معامله توسط شرکت ملی نفت تعیین شده است. همچنین بر اساس حکم قانون برنامه ششم توسعه عرضه نفت خام در بورس انرژی موجب استمرار معاملات و حمایت قانونی از خریداران در بورس است.

وی افزود: محدودیتی برای مقاصد حمل وجود ندارد، حجم محموله ها کوچک تر شده است، خریدار می تواند 35 هزار بشکه را هم معامله و خرید کنند که نیاز به حجم نقدینگی کمتر دارد، بخشی از وجه معامله به صورت ریالی است و دوره تسویه حساب هم 50 روز تعیین شده است تا فرصت خوبی برای خریداران باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ