کد خبر: ۱۰۵۷۴۷
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۸/۷

واکنش وزیر اقتصاد به اعمال تحریم 13 آبان/ آماده سازی بسته مقابله

واکنش وزیر اقتصاد به اعمال تحریم 13 آبان/ آماده سازی بسته مقابله

وزیراقتصاد از تهیه بسته مقابله با تحریم ها خبر داد و گفت: آمریکا تحریم ادعایی ۱۳ آبان را قبلا اجرایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند با بیان اینکه تحریم آمریکا در ۱۳ آبان قبلا اجرایی شده به صدا و سیما گفت: در وزارت اقتصاد همکاران به درستی در حال رصد برنامه ها و در حال آماده سازی بسته هایی برای مواجهه با این دشمنی ها هستند.

وی افزود: تامین مالی اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار اقتصادی از طریق تسهیل شرایط گمرکی، اعمال سیاست های خصوصی سازی با توجه به اصل ۴۴ و در نهایت با الکترونیکی کردن و ساماندهی مشخص با فساد مقابله کنیم چراکه اقتصاد را زمین گیر می کند.

این مقام مسئول در خصوص افزایش وام مسکن و افزایش حجم نقدینگی گفت: باید بحث تامین مسکن به خصوص برای اقشار خاص مورد توجه جدی قرار گیرد اما راهکارهای دیگری هست، باید به صورت یک بسته مجموعه سیاستی و اجرایی تدوین شده و عرضه و تقاضا باهم مدیریت شود. در این راستا باید نهادهای انبوه ساز به خصوص در بافت فرسوده را تقویت کنیم. بر این اساس اگر افزایش وام مسکن در دستور کار باشد باید تمهیدات لازم را داشته باشیم تا این موضوع باعث افزایش قیمت مسکن نشود.

دژپسند ادامه داد: اعمال تحریم ها برای اقشار سخت خواهد بود اما امیدوارم تحمل بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم از این دسیسه سرافراز بیرون بیاییم. با درایت مقام معظم رهبری، شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی تشکیل شده و به عبارتی فرماندهی اقتصادی به عهده رییس آن شورا است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ